Narrative viewpoint in some children stories by Le Van Nghia

Kim Trang Bui1,
1 School of Social Sciences and Humanities, Can Tho University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Narrative viewpoint is essential narrative art. Childen stories by Le Van Nghia have chosen a unique mixed viewpoint. This widens the gap between the narrator and the story, creating an overall view of the characters and the story. The character's viewpoint tells both her own story and those of her friends, and discovers children destiny. The writer does not use a single fixed viewpoint but alternating ones to create a multi-dimensional view of the story.

Article Details

References

Lại, N. Â. (2004). 150 từ điển thuật ngữ văn học. Hà Nội: NXB Văn học.
Nguyễn. V. L., & Lã, N. T. (2009). Văn học Việt Nam sau 1975 - Những vấn đề nghiên cứu và giảng dạy. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Trần, Đ. S., Trần. N. H., Đỗ, V, H., La, K. H., Cao, K. L., Nguyễn, T. N. M., Lê. T. M., Lê, L. O., & Nguyễn, T. H. P. (2018). Tự sự học lí thuyết và ứng dụng. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Vân, T. (2019). Văn học thiếu nhi Việt Nam: Một số vấn đề về tác phẩm và thể loại, Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Vân, T. (2002a). Bách khoa thư văn học thiếu nhi Việt Nam tập 1 - Tổng quan. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Vân, T. (2002b). Văn học thiếu nhi tập 2 - Nghiên cứu, lí luận, phê bình, tiểu luận - tư liệu. Hà Nội: NXB Kim Đồng.