Developing practical skills of Ho Chi Minh Young Pioneers Organization’s work for students in Primary Education, Dong Thap University

Thi Kieu Tram Huynh1,
1 Faculty of Social Sciences Teacher Education, Dong Thap University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

On surveying the actual situation and analyzing the difficulties affecting student pratical skills in the teaching process, we implement solutions to develop practical skills for primary education students related to Ho Chi Minh Young Pioneers Organization’s work, Dong Thap University such as: raising student awareness  of practical skills about Ho Chi Minh Young Pioneers Organization’s work; Overcoming adverse conditions; Regularly organize pertinent activities; Promoting the role of students in the teaching process and organizing activities; Diversifying practices; Strengthening the connection of addresses to develop practical skills. The survey results show the students are increasingly aware of the importance and mastery of Young Pioneers Organization’s work practical skills. This has great implications in improving the quality of training for primary education students in order to meet the current requirements of general education innovation.

Article Details

References

Bùi, S. T. (chủ biên). (2001). Cẩm nang cho người phụ trách Đội Thiếu niên Tiền phong Hồ Chí Minh. NXB Giáo dục.
Hội đồng Đội Trung ương. (2015). Nghi thức Đội Thiếu niên Tiền phong Hồ Chí Minh. NXB Kim Đồng.
Hội đồng Đội Trung ương. (2016). 75 mô hình hoạt động Đội Thiến niên Tiền phong Hồ Chí Minh. NXB Kim Đồng.
Nguyễn, C. K. (2015). Giáo trình kiểm tra đánh giá trong giáo dục. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Trần, Q. Đ. (2007). Phương pháp thực hành nghi thức - nghi lễ Đội Thiếu niên Tiền phong Hồ Chí Minh. NXB Thanh niên.
Trần, V. H. (2014). Giáo trình đánh giá trong giáo dục. Thừa Thiên Huế: NXB Đại học Huế.
Trịnh, H. L. (chủ biên). (2020). Giáo trình Công tác Đội Thiếu niên Tiền phong Hồ Chí Minh, NXB Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.