Using games in teaching grade 10 Chemistry, General Chemistry module

Thuy Tien Vo1,, Nguyen Nhu Quynh Le1, Huy Hoang Ly2
1 Student, Faculty of Natural Sciences Teacher Education, Dong Thap University, Vietnam
2 Graduate Studies Office, Dong Thap University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Many teachers have been interested in using games to teach Chemistry in high schools. Games can increase students’ active participation. This article introduces some games and their applications in teaching General Chemistry in grade 10. The experiments are carried at Thap Muoi High School in Dong Thap Province and Phuoc Thanh High School in Tien Giang Province with an experimental size of 130 students in 3 classes. The results indicate the effectiveness of using games in teaching Chemistry.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Đăng, T. H. (2002). Dạy học hiện đại - Lí luận, biện pháp, kĩ thuật. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Đặng, T. H. Đ. (2017). Sử dụng trò chơi học tập trong tổ chức hoạt động giảng dạy cho sinh viên Trường Cao đẳng cộng đồng Bình Thuận. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Đồng Tháp, Số 26 (6-2017), 53-58.
Đỗ, T. P. T., P. M. K., & Trần, T. L. H. (2021). Thiết kế và sử dụng trò chơi trong dạy học vật lí 11. Tạp chí Giáo dục, Số 496 (Kì 2-2/2021), 24-28.
Nguyễn, A. T (2020). Trò chơi trẻ em. NXB Phụ nữ.
Phan, T. H. (2020). Tổ chức trò chơi học tập theo hướng phát triển năng lực HS trong dạy học môn Địa lí lớp 11. Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt kì 2 tháng 5/2020, 124-128.
Xôrokina, A. X., & Baturina, E.G. (1970). Những trò chơi có luật trong trường mẫu giáo. Trường Cao đẳng Sư phạm mẫu giáo Trung ương 3, Thành phố Hồ Chí Minh.
Zarzycka-Piskorz, E. (2016). Kahoot it or not? Can games be motivating in learning grammar? Teaching English with Technology, 16(3), 17-36.