Some solutions to promote, advertise Dong Thap tourism products in the integration trends

Nguyen Thong Vo1, , Thi Thanh Yen Le2
1 Department of Culture - Tourism and Social Work, Dong Thap University, Vietnam
2 Le Vu Hung Learning Resource Center, Dong Thap University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Tourism products have always been considered as the core issue of the service economy that should be focused on research investment. The promotion and marketing of tourism products is an effective tool for introducing invested products, creating a true image of Dong Thap tourism and Dong Thap tourism sites, providing correct and sufficient information to prospective visitors in need of information, highlighting most important values, and positioning Dong Thap tourism and its products to the guest market. In the context of economic integration and the impact of the current industrial revolution 4.0, it is very important to research, develop, and promote tourism products. The article analyzes the current situation and proposes some solutions to promote and advertise tourism products in Dong Thap province in the current integration trend.

Article Details

References

Al Muala, A., & Al Qurneh, M. (2012). Assessing the relationship between Marketing Mix and loyalty through tourists’ satisfaction in Jordan curative tourism. American Academic and Scholarly Research Journal, Vol. 4, No. 2, November. Truy cập từ http://www.naturalspublishing.com/files/published/98215j42pp8u4h.pdf.
Bộ Văn hoá, Thể thao và Du lịch (Theo Báo Sơn La). (2021). Sơn La: Sử dụng mạng xã hội để quảng bá SPDL. Cổng thông tin điện tử Bộ Văn hoá, Thể thao và Du lịch. Truy cập từ https://bvhttdl.gov.vn/son-la-su-dung-mang-xa-hoi-de-quang-ba-san-pham-du-lich-20211008155204054.htm.
Hà, B. (2019). Phát triển SPDL gắn với công tác xúc tiến quảng bá. Du lịch Bắc Giang. Truy cập từ https://dulichbacgiang.gov.vn/diem-du-lich/nghien-cuu-va-trao-doi/phat-trien-san-pham-du-lich-gan-voi-cong-tac-xuc-tien-quang-ba-354.html.
Nguyễn, Đ. H. (05/3/2021). Hiệu quả hoạt động quảng bá, xúc tiến du lịch Phú Thọ năm 2020. Du lịch Phú Thọ. Truy cập từ https://dulichphutho.com.vn/vi/tin-tuc-su-kien/nghien-cuu-trao-doi/hieu-qua-hoat-dong-quang-ba-xuc-tien-du-lich-phu-tho-nam-2020-4606.html.
Nevison, J. (2008). Để xây dựng chiến lược Marketing hiệu quả. Hà Nội: NXB Lao động - Xã hội.
Nguyễn, H. M. (2019). Nghiên cứu kinh nghiệm trong định hướng phát triển SPDL của một số nước ASEAN. Viện Nghiên cứu phát triển du lịch. Truy cập từ http://itdr.org.vn/nghien-cuu-kinh-nghiem-trong-dinh-huong-phat-trien-san-pham-du-lich-cua-mot-so-nuoc-asean/.
Nguyễn, M. (2020). Tăng cường quảng bá hình ảnh du lịch Ninh Bình. Hội Nông dân tỉnh Ninh Bình. Truy cập từ https://www.hoinongdanninhbinh.org.vn/news/DU-LI-CH/Tang-cuong-quang-ba-hinh-anh-du-lich-Ninh-Binh-2286/.
Phạm, T. H, & Vũ, H. T. (2009). Giáo trình Marketing căn bản. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Ủy ban nhân dân tỉnh Đồng Tháp. (2016). Đề án Tạo dựng hình ảnh tỉnh Đồng Tháp giai đoạn 2017 - 2020 và những năm tiếp theo.
Ủy ban nhân dân tỉnh Đồng Tháp. (2020). Kế hoạch Xúc tiến thương mại, du lịch và đầu tư năm 2020.
Ủy ban thường vụ quốc hội. (2017). Luật Du lịch Việt Nam. NXB Chính trị Quốc gia.
Võ, N. T. (2018). Sự cần thiết của công tác tuyên truyền, quảng cáo, xúc tiến trong hoạt động du lịch tỉnh Đồng Tháp. Kỷ yếu hội thảo khoa học “Du lịch Đồng Tháp trong hội nhập quốc tế” của Trường Chính trị tỉnh Đồng Tháp.