Modeling method in teaching mathematical concepts

Thi Bich Hoa Tran1,
1 Vietnam-Korea University of Information and Communication Technology, Da Nang University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The article proposes the modeling method applied in teaching mathematical concepts based on relevant theories in the existing literature. For illustration, the article presents one of the lectures in the Linear Algebra module teaching Information-Technology students at Vietnam-Korea University of Information and Communication Technology, thereby confirming the effectiveness of this teaching method.

Article Details

References

Blum, W., Galbraith, P. L., Henn, H. W., & Niss, M. (2007). Modelling and applications in mathematics Education. The 14th ICMI Study. Springer.
Kaur, B., & Dindyal, J. (2010). Mathematical applications and modelling. Singapore: World Scientific Publishing Singapore.
Nguyễn, D. N. (2015). Nghiên cứu quy trình mô hình hoá trong dạy toán ở trường phổ thông. Tạp chí Khoa học Đại học Quốc gia Hà Nội, 31(3), 1-10.
Nguyễn, Đ. T. (chủ biên). (2010). Giáo trình Toán cao cấp 1,2. Hà Nội: NXB Thông tin truyền thông.
Trần, V. (2008). Những xu hướng nghiên cứu giáo dục toán. Huế: Đại học Huế