Selecting and applying situations with STEM problems in Geometry teaching in high schools
Main Article Content
Abstract
The article addresses research on the methodological knowledge preparation for mathematics teachers to fit the requirement for discovering the problems in STEM situations when teaching geometry in high schools. It examines situations with STEM problems in geometry teaching at high schools. Accordingly, the article presents the following main research results: Theoretically, a scientific basis established for the exploration of situations with STEM content in teaching geometry at high schools; Practically, four problem situations with STEM contents presented alongside teaching directions of exploiting activities for students to figure out and solve problems for new geometric knowledge and application real-life.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Methodological knowledge of the problem situation with STEM content, Problem situation with STEM contents
References
Berlin, D. F., & White, A. L. (1992). Report from the NSF/SSMA Wingspread conference: A network for integrated science and mathematics teaching and learning. School Science and mathematics, 92(6), 340-342.
Đào, T., & Ngô, H. H. (2021). Chức năng của môn Toán phổ thông trong dạy học tích hợp và dạy học toán theo định hướng giáo dục STEM. Tạp chí giáo dục, (514), 1-6.
Đào, T., Trần, V. C., & Phạm, V. H. (2019). Chuẩn bị cho giáo viên về kiến thức và kĩ năng thực hành đáp ứng nhu cầu dạy học Toán ở trung học cơ sở theo quan điểm tích hợp. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, (17), 77-82.
Trần, V. C., Đào, T., & Phạm, V. H. (2020). Designing and Using Geometry Case Studies in the Last Grade at Secondary Schools by Integrated Teaching Method in Vietnam. Universal Journal of Educational Research, (812) 6620-6634. DOI: 10.13189/ujer.2020.081226.
Lê, X. Q. (2017). Dạy học Toán lớp 3 môn công nghệ phổ thông theo định hướng STEM. Trường Đại học Sư phạm Hà Nội. Việt Nam.
Скаткина, М. Н. (1982). дидактика средней школы. москва «просвещение».
Nguyễn, B. K. (2002). Phương pháp dạy học môn Toán. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn, T. H. T. (2002). Rèn luyện năng lực giải toán theo hướng phát hiện và giải quyết vấn đề một cách sáng tạo cho học sinh khá, giỏi trường trung học phổ thông (Qua dạy học giải phương trình bậc hai, phương trình lượng giác). Viện Khoa học Giáo dục. Việt Nam.
Most read articles by the same author(s)
- Tam Dao, Thi Bao Tran Pham, Designing and using real-world situations in the teaching of analysis grade 12 , Dong Thap University Journal of Science: No. 29 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Tam Dao, Exploring the links between mathematics contents and practice to help students identify and solve problems , Dong Thap University Journal of Science: No. 16 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Tam Dao, Van Bon Luong, Discovering new knowledge in teaching solid geometry by exploiting relationships with plane geometry , Dong Thap University Journal of Science: No. 23 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Tam Dao, Van Hieu Lam, Some methods of developing new problems from those in mathematics textbooks 4-5 , Dong Thap University Journal of Science: No. 18 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Tam Dao, Vận dụng lý thuyết chuyển hóa sư phạm của didactic Toán vào việc tìm tòi phát hiện lời giải các bài toán ở trường phổ thông , Dong Thap University Journal of Science: No. 2 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities