Developing cooperation skills for 5-6 year-old children through science discovery activities in kindergarten
Main Article Content
Abstract
Developing children's cooperation skills is a necessary and important task in the process of achieving the goals of preschool education, helping to develop their social communication capacity, affording them work together, and performing the task most effectively. The article mentions the concept of cooperation, the manifestation of cooperation skills of 5-6 year-old children through scientific discovery activities, and points out some advantages and disadvantages when training cooperation skills for this child group. We have proposed measures to practice cooperation skills for them through science discovery activities at kindergarten, such as: selecting appropriate educational contents from the preschool curriculum currently; building suitable rich environment; creating conditions for children to share experiences of cooperation; practising cooperation skills through situations. These methods contribute to improving the effectiveness of cooperation skills education for children.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
science discovery activities, cooperation skills, 5-6 year-old children
References
Hoàng, T. P. (2003). Giáo dục hành vi văn hoá cho trẻ mầm non, luận án Tiến sĩ. Hà Nội. Viện Khoa học giáo dục Việt Nam.
Karen, K .(2010). The big picture: Working in Children’s Services series. Frenchs Forest. N.S.W.
Lưu, T. T. H. (2020). Luận án Giáo dục kĩ năng hợp tác cho trẻ Mầm non. Trường Đại học Sư Phạm Hà Nội, Việt Nam.
Nguyễn, C. K. (2013). Phương pháp giáo dục giá trị sống, kĩ năng sống. Hà Nội. NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
Nguyễn, N. Y. (chủ biên). ( 2011). Đại Từ điển Tiếng Việt. Thành Phố Hồ Chí Minh: NXB Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.
Nguyễn, A. T. (1987). Giáo dục trẻ mẫu giáo trong nhóm bạn bè. Hà Nội. NXB Giáo dục Việt Nam.
Trần, T. N. T., & Nguyễn, T. N. (2015). Các hoạt động khám phá khoa học của trẻ mầm non. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Vũ, D. (2000). Từ điển tâm lý học. Hà Nội: NXB Khoa học xã hội Việt Nam.
Vũ, T. N. (2018). Kĩ năng hợp tác và các giai đoạn hình thành kĩ năng hợp tác cho trẻ mẫu giáo. Tạp chí Giáo dục, Số 444 (Kì 2, tháng12).
Most read articles by the same author(s)
- Nguyen Thi Nhu Mai Tran, Thi Bao Tran Dao, Huyen Hao Cao, Thuy Diem Nguyen, Measures to build material environment for children aged 5-6 to discover science at kindergarten schools in Lap Vo district, Dong Thap province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 7 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (English)