Situation and solutions to improve the efficiency of physical education teaching and sports activities at Dong Thap University

Van Liem La1,, Hoang Lam Em Nguyen1, Tran Thuc Bao Ngo1
1 Faculty of Physical Education - National Security and Defense Education, Dong Thap University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The paper aims to assess the practice of teaching physical education of Dong Thap University and to find out solutions for improvement in teaching this subject and sports activities in the school. The research has evaluated the advantages and limitations of Physical Education programs and methods; sports activities in school; training equipment in service of physical education and sports; the faculty. Thereby, 6 solutional sets are proposed to improve the quality of physical education and sports at Dong Thap University.

Article Details

References

Bộ Chính trị. (2013). Nghị quyết 08-NQ/TW ngày 01/12/2013 với các nhiệm vụ và giải pháp “Xây dựng và thực hiện Đề án tổng thể phát triển GDTC và thể thao trường học”.
Đỗ, V., & Huỳnh, T. K. (2008). Giáo trình Thống kê học trong TDTT. NXB TDTT.
Đỗ, V., & Trịnh, H. L. (2010). Giáo trình Phương pháp nghiên cứu khoa học trong lĩnh vực TDTT. NXB TDTT.
Nguyễn, V. H., & Trần, V. L. (2019). Thực trạng và giải pháp nâng cao chất lượng GDTC và thể thao trong trường đại học trên toàn quốc. Tạp chí Khoa học thể thao. Kỷ yếu khoa học toàn quốc về Công tác GDTC và TDTT các trường đại học, cao đẳng năm 2019. NXB Đại học Cần Thơ.
Thủ tướng Chính phủ. (2013). Quyết định số 2160/QĐ-TTg ngày 11 tháng 11 năm 2013, quy hoạch phát triển TDTT Việt Nam đến năm 2020, định hướng đến năm 2030.
Thủ tướng Chính phủ. (2015). Nghị định số 11/5015/NĐ-CP ngày 31 tháng 01 năm 2015, Quy định về GDTC và thể thao trong trường học.