Factors affecting resident patients’ satisfaction with quality of medical services – A case study in Phu Tan Hospital

Minh Hieu Tran1, , Thu Phuong Lam1
1 An Giang University

Main Article Content

Abstract

This study figured out three factors affecting resident patients’ satisfaction in Phu Tan hospital: (1) Responsibility, (2) Assurance, and (3) Empathy, in which responsibility scores the strongest impact on the patient satisfaction. Regression analysis showed that 54.2% of  the patient satisfaction was accounted for by the above factors, but there was no significant difference in the patient satisfaction among some demographic variables.

Article Details

References

[1]. Philip Kotler (Phan Thăng, Vũ Thị Phượng, Giang Văn Chiến biên dịch) (2005), Marketing căn bản, NXB Giao thông vận tải, Hà Nội.
[2]. Nguyễn Thành Long (2011), Đo lường chất lượng dịch vụ tín dụng của các ngân hàng thương mại, Đề tài nghiên cứu khoa học, Trường Đại học An Giang.
[3]. Hồ Bạch Nhật (2013), Sự hài lòng của bệnh nhân nội trú đối với chất lượng dịch vụ khám chữa bệnh của các bệnh viện tại thành phố Long Xuyên, Luận văn thạc sỹ, Trường Đại học Kinh tế Thành phố Hồ Chí Minh.
[4]. Dương Trí Thảo, Nguyễn Hải Biên (2011), “Chất lượng dịch vụ các mạng điện thoại đi động tại thành phố Nha Trang”, Tạp chí Khoa học & Bản tin Đại học Cần Thơ, Số 19a, 109-117.
[5]. Nguyễn Đình Thọ, Nguyễn Thị Mai Trang (2009), Nghiên cứu thị trường, NXB Lao động, Hà Nội.
[6]. Phan Minh Trung (2013), Sự hài lòng của sinh viên đối với chất lượng dịch vụ đào tạo Trường Đại học An Giang, Luận văn thạc sỹ, Trường Đại học Kinh tế - Luật.