Developing natural science teaching staff at secondary schools in Loc Ninh District, Binh Phuoc Province
Main Article Content
Abstract
In schools in general and specifically at the secondary level, the teaching staff plays a crucial role in determining education quality. In implementing the 2018 General Education Program, teaching staff development, particularly the natural science field, should be worth more attention. To date, there have been numerous research works on this staff in secondary schools. However, this staff in Loc Ninh district, Binh Phuoc province, on practising the 2018 General Education Program, has not been thoroughly researched and published. In this article, we present the current situation of the teacher development at secondary schools in Loc Ninh district and the influencing factors; then a number of measures are proposed for improvement, to meet the requirements of educational innovation and development.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Development measures, Loc Ninh district, natural science, secondary schools, teaching staff.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 ban hành Chương trình giáo dục phổ thông.
Lưu Hồng Uyên. (2017). Phát triển đội ngũ giáo viên chủ nhiệm trường trung học cơ sở theo tiếp cận năng lực. Tạp chí Khoa học Giáo dục, 45(10), 25-28.
Mai Thị Yến Lan. (2016). Thực trạng phát triển đội ngũ giáo viên trung học cơ sở người dân tộc Khmer khu vực Đồng bằng sông Cửu Long. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 22, 22-25. https://doi.org/10.52714/dthu.22.10.2016.390.
Nguyễn Thị Giang. (2022). Đề xuất một số biện pháp phát triển “năng lực số” cho đội ngũ giáo viên trong bối cảnh Cách mạng công nghiệp 4.0. Tạp Chí Giáo dục, 22(19), 25-28.
Nguyễn Thị Tuyết Hạnh. (2017). Phát triển năng lực thích ứng cho đội ngũ giáo viên đáp ứng yêu cầu thực hiện nhiệm vụ giáo dục trong bối cảnh mới. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 29, 30-36. https://doi.org/10.52714/dthu.29.12.2017.526.