The current management of English language teaching in secondary schools in Thu Duc City, Ho Chi Minh City

Trung Hau Nguyen1,2,
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Binh Chieu Secondary School, Ho Chi Minh City, Vietnam

Main Article Content

Abstract

This article aims to analyze the current English language teaching management in secondary schools in Thu Duc City. Based on collected data and the use of statistical and analytical methods, the study evaluates practical conditions in seven secondary schools in Thu Duc. This study employed a purposive sampling with 49 administrators and 153 English teachers to ensure the survey targeted individuals directly involved in management and instruction at seven lower secondary schools in Thu Duc City. The selection criteria were based on professional roles, practical experience, and willingness to participate, thereby enhancing the reliability of the collected data and aligning with the research objectives. The research results have identified several ineffective aspects in managing English teaching activities during the current educational reform in the city. From these practical findings, the author proposes management solutions for English teaching activities in line with the 2018 General Education Program, providing a foundation for future studies.

Article Details

References

Alkamel, M. A. A., & Chouthaiwale, S. S. (2018, October). The positive effect of ICT on the English language learning and teaching [Conference paper]. ResearchGate. https://www.researchgate.net/publication/329572075.
Ban Chấp hành Trung ương Đảng. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 4 tháng 11 năm 2013 của Ban Chấp hành Trung Đảng về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể (Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT).
Kerka, S. (2001). Competency-based education and training. ERIC Publications.
Lê, T. P., & Lê, H. C. (2025). Thực trạng quản lý hoạt động dạy học môn Tiếng Anh theo định phát triển năng lực học sinh các trường trung học cơ sở quận Ninh Kiều, thành phố Cần Thơ. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(04S), 27-39. https://doi.org/10.52714/dthu.13.04S.2024.1444
Phạm, T. V., & Vương, H. H. (2022). Thực trạng tổ chức dạy học môn tiếng Anh ở trường trung học cơ sở theo hướng phát triển năng lực học sinh: Nghiên cứu trường hợp tại Thành phố Hà Nội. Tạp chí Giáo dục, 22(18), 48-52.
Phòng Giáo dục và Đào tạo Thành phố Thủ Đức. (2024). Báo cáo kết quả thực hiện nhiệm vụ năm học 2023–2024 và phương hướng, nhiệm vụ, giải pháp năm học 2024-2025 (Số: 1698/BC-GDĐT). Ủy ban nhân dân Thành phố Thủ Đức.
Quốc hội. (2023). Nghị quyết số 98/2023/QH15 về thí điểm một số cơ chế, chính sách đặc thù phát triển Thành phố Hồ Chí Minh.
Trần, B. H. (2006). Đổi mới phương pháp dạy học, chương trình và sách giáo khoa. NXB Đại học Sư phạm.
Vương, H. H. (2022). Thực trạng các yếu tố ảnh hưởng đến quản lí dạy học môn Tiếng Anh cấp trung học cơ sở theo hướng phát triển năng lực học sinh trên địa bàn thành phố Hà Nội. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 18(Số S3), 115-121.