Current Vietnamese language teaching management in primary schools in Thu Duc City, Ho Chi Minh City oriented towards learner competency development
Main Article Content
Abstract
The management of Vietnamese language teaching activities in primary schools focusing on developing learners’ competencies plays an important role in maintaining and enhancing the quality of primary education to meet the requirements of the 2018 General Education Program. This article presents the current Vietnamese language teaching in primary schools in Thu Duc City, Ho Chi Minh City, toward developing learner competencies. The study was conducted through questionnaires and in-depth interviews with administrators and teachers from seven primary schools in Thu Duc City. Survey data were processed using a five-level scale to calculate percentage values, average scores, and standard deviations. The findings show that although schools in this area have made efforts to innovate and develop the management of Vietnamese language teaching activities with a competency-based approach, existing limitations and shortcomings need to be addressed. These findings serve as a practical basis for proposing solutions to improve the quality of Vietnamese language teaching in primary schools in Thu Duc City, Ho Chi Minh City, in line with the competency development orientation in the near future.
Keywords
Competency development, teaching activities, Thu Duc City, Vietnamese language.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bảo, Đ. Q., & Thu, N. S. (2014). Giáo dục và phát triển năng lực người học. NXB Đại học Sư phạm.
Bình, H. H., & Thuyết, N. M. (2012). Phương pháp dạy học Tiếng Việt nhìn từ Tiểu học. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Bình, H. H. (2015). Phát triển năng lực học sinh thông qua tổ chức hoạt động dạy học. Tạp chí Giáo dục, (367), 12-15.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT, ngày 26/12/2018 của Bộ Giáo dục và Đào tạo về việc ban hành Chương trình giáo dục phổ thông.
Hạnh, L. T. T. (2019). Phát triển năng lực người học - Kinh nghiệm quốc tế và bài học cho Việt Nam. Tạp chí Giáo dục, (393), 22-26.
Huyền, L. T. (2022). Dạy học phát triển năng lực trong bối cảnh hội nhập quốc tế. Tạp chí Giáo dục, (412), 27-31.