The current management of safe school development and student injury prevention at primary schools in Tan Uyen City, Binh Duong Province

Ngoc Thua Tran1,
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The administration of safe school development and injury prevention initiatives in primary schools across Tan Uyen City, Binh Duong Province, constitutes a critical component in ensuring a secure, supportive, and developmentally appropriate educational environment for students. This study seeks to systematically examine the theoretical foundations and evaluate such current management practices in seven public primary schools within the city. A mixed-methods approach was employed, incorporating quantitative surveys, qualitative interviews, and documentary analysis to generate a comprehensive understanding of the issue. Data were subjected to statistical analysis using a five-point Likert scale to calculate mean scores, standard deviations, and establish rankings for an objective assessment of existing practices. The findings indicate that while the implementation of injury prevention and school safety management has been prioritized by educational institutions, several systemic and operational shortcomings remain. For particular concerns are the continuing occurrences of serious injury incidents among students within school premises, which not only compromise student safety but also exert adverse psychological impacts. These empirical insights underscore the necessity of devising pragmatic, contextually responsive management strategies tailored to the unique socio-educational conditions of each locality within Tan Uyen City. The proposed recommendations aim to enhance institutional capacity, promote a culture of safety, and ultimately contribute to the overall improvement of educational quality and student well-being

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2023). Thông tư số 18/2023/TT-BGDĐT ngày 26/10/2023 về hướng dẫn xây dựng trường học an toàn, phòng, chống tai nạn thương tích trong cơ sở giáo dục phổ thông, cơ sở giáo dục thường xuyên.
Bộ Lao động - Thương binh và Xã hội. (2013). Phòng, chống thiên tai và tai nạn thương tích ở trẻ em. NXB Lao động - Xã hội.
Cohen, J. (2021). School safety and school violence: Trends. International Journal of Applied Psychoanalytic Studies, 18(3), 246-251. https://doi.org/10.1002/aps.1728.
Cohen, J. (2021). School safety and violence: Research and clinical understandings, trends, and improvement strategies. International Journal of Applied Psychoanalytic Studies, 18(3), 252-263. https://doi.org/10.1002/aps.1718.
Mubita, K. (2021). Understanding school safety and security: Conceptualization and definitions. Journal of Lexicography and Terminology, 5(1), 76-86. https://journals.unza.zm/index.php/jlt/article/view/584.
Nhất, D.T., & Liễu, L.T.T. (2023). Quản lí giáo dục phòng chống tai nạn thương tích cho học sinh ở các trường tiểu học: Nghiên cứu tại tỉnh Bình Dương. Tạp chí Khoa học giáo dục Việt Nam, Tập 19, số S3. https://doi.org/10.15625/2615-8957/12320318.
Quỳnh, N. T. (2012). Nghiên cứu giải pháp can thiệp phòng chống tai nạn thương tích cho học sinh tiểu học dựa vào nhà trường tại Thành phố Đà Nẵng. Luận án Tiến sĩ Y tế công cộng, Trường Đại học Y tế Công cộng.
Sơn, H. N., Phước, T., & Khánh, N. D. (2024). Xây dựng trường học an toàn, phòng chống tai nạn thương tích cho học sinh trong các cơ sở giáo dục phổ thông. Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 306(1), 175-177. https://vjol.info.vn/index.php/tctbgd/article/view/95438.
World Health Organization. (2008). The global burden of disease: 2004 update.