Current situation of teaching staff in ethnic boarding junior and senior high school of Bu Gia Map, Binh Phuoc Province
Main Article Content
Abstract
Teachers play a decisive role in improving education quality. For innovation, teacher development is essential at schools. Therefore, for teacher development it is necessary to research, analyze and evaluate the current situation of teachers in terms of planning, selecting, using and fostering them. The article mentions the current situation of the teachers of the Ethnic Minority Boarding Junior and Senior High School in Bu Gia Map District, Binh Phuoc Province, including quantity, structure and quality; then proposing measures to develop the teaching staff in the coming time.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Current situation, measures, teachers, junior high schools, senior high schools, ethnic boarding, Bu Gia Map, Binh Phuoc Province
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2016). Thông tư số 01/2016/TT-BGD&ĐT ngày 15 tháng 01 năm 2016 ban hành Quy chế tổ chức và hoạt động của trường phổ thông dân tộc nội trú.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư 20/2018/TT-BGD&ĐT ngày 22/8/2018: Ban hành quy định chuẩn nghề nghiệp giáo viên cơ sở giáo dục phổ thông.
Chính phủ nước Cộng hòa xã hội chủ nghĩa Việt Nam. (2016). Quyết định 732/QĐ-TTg ngày 29 tháng 04 năm 2016 của Thủ tướng Chính phủ phê duyệt Đề án Đào tạo, bồi dưỡng nhà giáo và cán bộ quản lý cơ sở giáo dục đáp ứng yêu cầu đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục phổ thông giai đoạn 2016 - 2020, định hướng đến năm 2025.
Phạm Minh Giản. (2012). Quản lý phát triển đội ngũ giáo viên trung học phổ thông các tỉnh Đồng bằng sông Cửu Long theo hướng chuẩn hóa. Luận án Tiến sĩ Quản lý Giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.
Quốc hội nước Cộng hòa xã hội chủ nghĩa Việt Nam. (2019). Luật Giáo dục 2019, Luật số 43/2019/QH14, ngày 14 tháng 6 năm 2019.