Current teaching staff development in secondary schools in Bu Dop District, Binh Phuoc Province

Dinh Trong Tran1,
1 Postgraduate, Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

Educational demands for fundamental, comprehensive renovation to meet  industrialization, modernization, socialist-oriented market economy, and international integration have required secondary schools to regularly focus on teachers’ professional development in alignment with standards, especially under UNESCO's recommendation: Teachers must be trained to become teachers rather than experts imparting knowledge; must master the new information and communication technology environment and be psychologically prepared for a fundamental change in their role. The article analyzes and evaluates the current situation of teachers in secondary schools in Bu Dop District, Binh Phuoc Province; thereby, proposing measures for this teaching staff’s improvement in Bu Dop District, Binh Phuoc Province to meet the requirements of fundamental and comprehensive education reform in the current context.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hoá, hiện đại hoá trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế. Ban Chấp hành Trung ương Đảng khóa XI, Hà Nội.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2015). Những vấn đề chung về phát triển chương trình đào tạo giáo viên. Tài liệu tập huấn cho cán bộ, giảng viên các cơ sở đào tạo giáo viên phổ thông về phát triển chương trình. Hà Nội.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 20/2018/QĐ-BGDĐT của Bộ Giáo dục và Đào tạo. Ban hành quy định chuẩn nghề nghiệp giáo viên cơ sở giáo dục phổ thông.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).
Nguyễn Văn Đệ và Trần Thuỵ Như Phượng. (2021). Định hướng phát triển năng lực đội ngũ cán bộ quản lí trường học đáp ứng yêu cầu đổi mới của Chương trình giáo dục phổ thông 2018. Tạp chí Giáo dục, 511(1), 59-64.
Nguyễn Thị Thanh Huyền, Nguyễn Thị Mẫn. (2011). Năng lực và kĩ năng cần thiết của giáo viên đáp ứng yêu cầu thực tiễn giáo dục phổ thông hiện nay. Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt 9/2011.
Nguyễn Thị Mỹ Lộc. (2004). Nghề và nghiệp của người giáo viên. Tạp chí Thông tin Khoa học Giáo dục, số 112/2004.