Managing current moral education activities for junior high school students in Loc Ninh District, Binh Phuoc Province
Main Article Content
Abstract
Managing ethical education activities is essential, especially for junior high school students. This is because at this age, students are deemed to explore, learn and imitate. Without proper awareness, they will be tempted to get involved in deviant behaviors that undermine moral values, fine customs and traditions. Therefore, managing moral education activities for junior high school students to form and develop their qualities and abilities is an urgent requirement in the current period. The article presents the current situation of managing ethical education activities for students at junior high schools in Loc Ninh district, Binh Phuoc province in the coming time; thereby, proposing a number of management activities for improvement in this task.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Activities, ethics education, junior high schools, management, students
References
Nguyễn Thế Long. (2006). Truyền thống đạo đức. Hà Nội: NXB Văn hóa Thông tin.
Nguyễn Thị Tình. (2013). Mối quan hệ giữa giáo dục giá trị sống và giáo dục kĩ năng sống cho học sinh trung học phổ thông. Tạp chí Quản lý Giáo dục, 51(8).
Nguyễn Văn Đoàn. (2016). Biện pháp quản lý hoạt động giáo dục đạo đức học sinh Trường Trung học phổ thông Nguyễn Văn Nguyễn, huyện Thới Bình, tỉnh Cà Mau. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 20, 19-21. https://doi.org/10.52714/dthu.20.6.2016.350.
Nguyễn Văn Đệ (chủ biên), Phạm Minh Hùng (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Vũ Thị Loan. (2018). Biện pháp quản lý hoạt động giáo dục đạo đức cho học sinh các trường trung học phổ thông huyện Cờ Đỏ, thành phố Cần Thơ. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 34, 14-17. https://doi.org/10.52714/dthu.34.10.2018.620.