Environment education to children via activities in nursery school

Ho Uyen Tran

Main Article Content

Abstract

Environment education is an integral, long-term task that should be included in national education system and be started right at the nursery age. This task in nursery schools is supposed to be incorporated in the entire process of children’s care and education. This article clarifies the contents of environment education to children, analyzing possibilities to integrate these contents into children’s activities of play, learning, working, eating, sleeping, personal hygiene, sightseeing in nursery school, as such for teachers to select appropriately-integrated contents and activities in question.

Article Details

References

[1]. Lương Thị Bình, Nguyễn Thị Cẩm Bích, Nguyễn Thị Quyên, Phan Ngọc Anh, Chu Hồng Nhung (2013), Hướng dẫn thực hiện hoạt động giáo dục bảo vệ môi trường cho trẻ mầm non, NXB Giáo dục Việt Nam.
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo, Vụ Giáo dục Mầm non (2014), Giáo dục trẻ mẫu giáo sử dụng năng lượng tiết kiệm, hiệu quả, NXB Giáo dục Việt Nam.
[3]. Phạm Thị Mai Chi, Lê Thu Hương, Trần Thị Thanh (2007), Đổi mới hình thức tổ chức các hoạt động giáo dục trẻ mẫu giáo theo hướng tích hợp chủ đề, NXB Giáo dục Việt Nam.
[4]. Hoàng Thị Thu Hương, Trần Thị Thu Hòa, Trần Thị Thanh (2013), Hướng dẫn thực hiện nội dung giáo dục bảo vệ môi trường trong trường mầm non, NXB Giáo dục Việt Nam.
[5]. Hoàng Thị Phương (2011), Giáo trình giáo dục môi trường cho trẻ mầm non,NXB Đại học Sư phạm.