Kịch hoá nhân vật trong truyện ngắn thời kì đầu của A.Chekhov

Thi Quynh Trang Nguyen

Main Article Content

Abstract

A.Chekhov is not only a great short-story writer but also a talented innovator in drama field. Cross-genre phenomenon is an indispensable rule for those artists competent in various genres. Therefore, the focus of this article is to analyze the dramatic factors in A.Chekhov's short stories in terms of the characters. Accordingly, it helps account for the appeal of A.Chekhov's short stories as well as his artistic styles.

Article Details

References

[1]. Đào Tuấn Ảnh (2004), "Cách tân nghệ thuật Anton Chekhov", Nghiên cứu Văn học, số 8, tr.3-24.
[2]. Lại Nguyên Ân (1999), 150 thuật ngữ văn học, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.
[3]. Lê Huy Bắc (2008), "Cốt truyện trong tự sự", Nghiên cứu Văn học, số 7, tr.34-43.
[4]. A. Chekhov (2001), Truyện ngắn, NXB Văn hóa Thông tin, Hà Nội.
[5]. A. Chekhov (2006), Truyện ngắn, NXB Hội nhà văn, Hà Nội.
[6]. Phạm Vĩnh Cư (2005), Sáng tạo và giao lưu, NXB Giáo dục, Hà Nội
[7]. Phan Hồng Giang (2001), Sê Khốp, NXB Hải Phòng.
[8]. Khoa Ngữ Văn-Đại học Sư phạm Hà Nội (2004), Kỉ yếu hội nghị khoa học "A.Chekhov và nhà trường Việt Nam" (lưu hành nội bộ), NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
[9]. Trần Thị Phương Phương (2012), "Đọc Chekhov - sự tiếp nhận đa diện", http://se.ctu.edu.vn/ bmnv/index.php?option=com_content&view=article&id=272:c-chekhov—s-tip-nhn-a- din&catid=35:chau-au&Itemid=51.