Sơ đồ tư duy trong dạy học theo học chế tín chỉ

Hong Nhung Nguyen

Main Article Content

Abstract

Currently, a number of universities have gradually switched to credit hour training and implemented innovative teaching methods in a positive and modern direction in order to meet the new demands for human resources in modern society. Teachers are strongly recommended to make a good choice of appropriate teaching methods and techniques to promote students’ independence, dynamic and creativity in learning and research. This paper suggests using mind map as an active approach to credit hour training.    

Article Details

References

[1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2007), Vật Lí 8, 9 NXB Giáo dục.
[2]. Tony Buzan (2010), Mind mapping - Lập SĐTD, NXB Tổng hợp thành phố Hồ Chí Minh.
[3]. Tony & Barry Buzan(2010) , The Mind map book - SĐTD, NXB Tổng hợp thành phố Hồ Chí Minh.
[4]. Trần Đình Châu, Đặng Thị Thu Thủy (2011), Dạy tốt - Học tốt ở tiểu học bằng bản đồ tư duy, NXB Giáo dục Việt Nam.
[5]. Trường Trung học cơ sở Cát Hanh, "Bản đồ tư duy dạy học", http://violet.vn/thcs-cathanh- binhdinh/present/list/cat_id/5756717.
[6]. Trần Đức Vượng (2008), Dự án phát triển giáo dục trung học cơ sở II, Bộ Giáo dục và Đào tạo.