Đổi mới cách soạn giáo án phân môn Làm văn ở trung học phổ thông

Chi Linh Ho

Main Article Content

Abstract

This article focuses on clarifying the issues related to designing lesson plans for high school Vietnamese writing subject. Basing on the principles of designing lesson plans including the understanding the nature of Vietnamese writing subject, the orientations of teaching methods innovation, the teaching procedures, etc., this article shows how to design Vietnamese writing lesson plans based on the characteristics of the subject, the types of lessons and units.

Article Details

References

[1]. Bộ Giáo dục và đào tạo (2006), Bộ sách giáo khoa Ngữ văn THPT, NXB Giáo dục.
[2]. Bộ Giáo dục và đào (2006), Bộ sách giáo viên Ngữ văn THPT, NXB Giáo dục.
[3]. Bộ Giáo dục và đào tạo (2006), Tài liệu bồi dưỡng giáo viên thực hiện chương trình, sách giáo khoa Ngữ văn ở THPT, NXB Giáo dục.
[4]. Nguyễn Thanh Hùng (2007), Giáo trình phương pháp dạy học Ngữ văn ở Trung học cơ sở, NXB Đại học Sư phạm.
[5]. Nguyễn Thanh Hùng (2000), Hiểu văn dạy văn, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[6]. Phan Trọng Luận (Chủ biên) (1998 0, Phương pháp dạy học văn, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội, Hà Nội.
[7]. Phan Trọng Luận (2003), Thiết kế bài học tác phẩm văn chương, NXB Giáo Dục.
[8]. Mai Thị Kiều Phượng (2008), Giáo trình Phương pháp dạy học làm văn. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.