Designing learning outcome assessments for experimental practice courses in technology and engineering to meet the CDIO output standards

Minh Sang Nguyen1,
1 Vinh Long University of Technology Education, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The article introduces the importance of testing and assessing the learning results of experiment and practice courses in the field of engineering and technology to meet the CDIO output standards at universities. In particular, in order to organize this task at universities in an effective manner, designing the assessment tool is crucial. From that perspective, assessing the learning results of experiment and practice courses in engineering and technology is extremely important for universities, as it ensures the reliability, accuracy, objectivity, and adjustment of learning and teaching activities. Therefore, this article introduces the designed sample of the form for assessing the learning results of experiment and practice courses in engineering and technology to meet the CDIO output standards in line with the mentioned objective.

Article Details

References

Airasain, P. W. (1997). Classroom Assessment. The Mcgraw - Hill.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2015). Những vấn đề chung về phát triển chương trình đào tạo giáo viên. Tài liệu tập huấn cán bộ, giảng viên các cơ sở đào tạo giáo viên phổ thông về phát triển chương trình đào tạo. Hà Nội 2015.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2017). Thông tư số 17/2021/TT-BGDĐT, ngày 22/6/2021, Bộ Giáo dục và Đào tạo, “Quy định về chuẩn chương trình đào tạo; xây dựng, thẩm định và ban hành chương trình đào tạo các trình độ của giáo dục đại học”.
Bùi, H., Nguyễn, V. G., Nguyễn, H. Q., & Vũ, V. T. (2001). Từ điển Giáo dục học. Hà Nội: NXB Từ điển Bách khoa.
Đoàn, T. M. T., Nguyễn, Q. C., Nguyễn, H. L., Phạm, C. B., Peter, G., & Hồ, T. N. (2012). Thiết kế và phát triển chương trình đào tạo đáp ứng chuẩn đầu ra. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.
Đinh, T. V., & Trần, T. H. V. (2021). Phát triển đảm bảo chất lượng chương trình đào tạo và đo lường đánh giá chuẩn đầu ra. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Đỗ, A. D., & Trần, T. T. (2020). Xây dựng hệ thống câu hỏi trắc nghiệm khách quan trong kiểm tra, đánh giá kết quả học tập học phần “Tiếng Anh 1” của sinh viên Học viện Cảnh sát nhân dân. Tạp chí Giáo dục, Số 486 (Kì 2, tháng 9), 38-42.
Laws, K. (2006). Curriculum development and curriculum evaluation. Workshop material organized at Can Tho University
Nguyễn, Đ. C. (2010). Đo lường đánh giá trong giáo dục. Trường Đại học Giáo dục. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn, H. L., Phạm, C. B., & Lê, N. Q. L. (2012). Chương trình đào tạo tích hợp - Từ thiết kế đến vận hành. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.
Trần, T. T. O. (2006), Giáo trình Giáo dục học tập 1. NXB Đại học Sư phạm.
Trường Đại học Bách khoa, Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh. (2018). Đào tạo theo phương pháp tiếp cận CDIO. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.