Current status of teacher development in nursing schools in Sa Dec city, Dong Thap privince

Thanh Giang Nguyen1, Thi Thanh Kieu Le2,3,
1 Department of Education & Training of Ba Ria-Vung Tau Province, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
3 Nang Hong Kindergarten, Sa Dec city, Dong Thap province, Vietnam

Main Article Content

Abstract

This study is to analyze the current situation of teacher development in preschools in Sa Dec city, Dong Thap province. Data was collected from 200 administrators and teachers from 10 preschools in Sa Dec city, Dong Thap province. The methods included surveys, opinion polls, mathematical statistics to quantitatively calculate percentages, average scores, and rankings. Research results were conducted to draw conclusions to serve research work. The results show five current situations in developing the teacher team at preschools in Sa Dec city, Dong Thap province, including: the awareness of the leadership team and teachers about the importance of developing the preschool teacher team; developing plans for the preschool teacher team; selecting and using the teacher team; implementing systems, policies, creating a working environment; checking and evaluating the work of developing the teacher team. These research results serve as a basis for the author to propose future development measures for the preschool teacher team.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết 29- NQ/TW của Hội nghị Trung ương 8 (Khóa XI), ngày 4 tháng 11 năm 2013, về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Công văn số 1108/BGDĐT- NGCBQLGD ngày 22 tháng 3 năm 2021 về việc xây dựng Đề án phát triển đội ngũ nhà giáo và cán bộ quản lý giáo dục.
Chính phủ. (2006). Báo cáo số 143/BC-CP ngày 31 tháng 10 năm 2006 báo cáo về đội ngũ nhà giáo và cán bộ quản lý trong lĩnh vực giáo dục, đào tạo và dạy nghề.
Chính phủ. (2020). Nghị định số 115/2020/NĐ-CP ngày 25/9/2020 quy định về tuyển dụng, sử dụng và quản lý viên chức.
Đỗ, T. D. (2018). Quản lý hoạt động bồi dưỡng chuyên môn cho giáo viên mầm non huyện Cao Lãnh, tỉnh Đồng Tháp. Trường Đại học Đồng Tháp, Việt Nam.
Nadler, L., & Nadler, Z. (1989). Developing Human Resources: Concepts and a Model, Jossey Bass Business & Management Series (3rd Edition). Jossey-Bass.
Nguyễn, V. Đ., Phạm, M. G., & Nguyễn, V. B. (2014). Giải pháp đào tạo, bồi dưỡng nâng cao trình độ chuyên môn, nghiệp vụ và tạo động lực làm việc cho đội ngũ giáo viên mầm non tỉnh Đồng Tháp. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 10, 3-7. https://doi.org/10.52714/
dthu.10.10.2014.137.
Petrovski, A. V. (Chủ biên, 1982). Tâm lí học lứa tuổi và tâm lí học sư phạm,
tập 2 (Đỗ Vân dịch). Hà Nội: NXB Giáo dục.
Singh, R. R. (1994). Nền giáo dục cho thế kỉ XXI - Những triền vọng của châu Á - Thái Bình Dương. Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.
Trần, K. (2004). Khoa học quản lí giáo dục - một số vấn đề lí luận và thực tiễn. NXB Giáo dục.
Trần, T. H. (2016). Phát triển đội ngũ giáo viên mầm non quận Tây Hồ, Thành phố Hà Nội, Thành phố Hà Nội đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục. Luận văn thạc sĩ Khoa học giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội 2.
Vưgôtxki, L. X. (1997). Tuyển tập tâm lí học. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Weinert, F. E. (1998). Sự phát triển nhận thức học tập và giảng dạy. Hà Nội: NXB Giáo dục.