Enhacing the teaching of linear algebra: Overcoming the problem of students’ knowledge loss and distraction

Thi Kim Hoa Nguyen1,
1 Faculty of Education and Humanities Social, Kien Giang University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The aim of this study is to analyze the factors impacting on academic performance of freshmen in the course of Linear Algebra. The two main factors are students’ knowledge loss and distraction. The methods applied in teaching the course of Linear Algebra - for the freshmen - consist of creating learning motivation; using Information Technology and Casio calculators; selecting the content and number of exercises appropriately for students but ensuring output standards; encouraging students to solve assignments regularly and correcting mistakes; lastly, reminding knowledge. The academic achievement of studens showed better results.

Article Details

References

Hoàng, L. M. (2017). Hợp tác trong dạy học môn Toán. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Lê, H. N. (02/02/2019). Nghiên cứu về động cơ học tập của sinh viên tại các trường đại học Việt Nam. Tạp chí Tài chính online. Truy cập từ https://tapchitaichinh.vn/tai-chinh-kinh-doanh/nghien-cuu-ve-dong-co-hoc-tap-cua-sinh-vien-tai-cac-truong-dai-hoc-viet-nam-302680.html.
Nguyễn, B. K. (2015). Phương pháp dạy học môn Toán. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn, H. V. H. (2019). Đại số tuyến tính. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn, T. M. P., Phạm, T. T., & Lê, V. C. (2016). Cẩm nang phương pháp sư phạm. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Tổng hợp thành phố Hồ Chí Minh.
Tabea, T. (January 24, 2016). Hermann Ebbinghaus and the Experimental Study of Memory. SciHi&Blog. Retrieved from http://scihi.org/hermann-ebbinghaus-memory/.
Trần, K. Đ. (2014). Năng lực và tư duy sáng tạo. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.