Application of flipped classroom model in teaching the module of the methodology of teaching mathematics towards the development of self-learning ability for students majoring in primary education

Duy Cuong Le1,
1 Department of Primary - Nursery Teacher Education, Dong Thap University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

In this article, the author analyzes the nature and characteristics of the “flipped classroom” model and the ability to apply this model in teaching the module of the methodology of teaching mathematics towards the development of self-learning ability for students. Findings from the research and experiments suggested that the use of the “flipped classroom” model in teaching the module of the methodology of teaching mathematics not only creates excitement, enhances learning outcomes but also helps students develop their self-learning ability.

Article Details

References

Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. s.l.: International Society for Technology in Education.
Berrett, D., (2012). How ‘flipping’ the classroom can improve the traditional lecture. Chronicle of Higher Education. Retrieved from http://chronicle.com/article/How-Flippingthe-Classroom/130857/.
Đào, T. (Chủ biên), Lê, H. D. (2008). Tiếp cận các phương pháp dạy học không truyền thống trong dạy học toán. NXB Đại học Sư phạm.
Houston, M., & Lin, L. (2012). Humanizing the classroom by flipping the homework versus lecture. Proceeding soft the Society for Information Technology & Teacher Education, 1177-1182
Lưu, X. M. (2000). Lý luận dạy học đại học. NXB Giáo dục.
Nguyễn, H. N., & Vũ, T. G. (2017). Mô hình lớp học đảo trình trong bồi dưỡng kỹ năng CNTT cho SV sư phạm. Tạp chí khoa học dạy nghề, Số 43 + 44, tháng 4+5, 49-52.
Nguyễn, V. L. (2014). Lớp học nghịch đảo – Mô hình dạy học kết hợp kết hợp trực tiếp và trực tuyến. Tạp chí Khoa học trường Đại học Cần Thơ, Số 34/2014, tr.56-61.
Vu, Q. C., & Pham, T. D. T. (2017). The problems of professional standards for mathematics teachers in vietnam’s general education in a competency - Based approach. Tạp chí khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội. HNUE Journal of Science, Volume 62, Issue 6, 28-36.