Yếu tố xã hội của gia đình ảnh hưởng đến kết quả học tập của sinh viên khoa Ngoại ngữ Trường Đại học Trà Vinh
Nội dung chính của bài viết
Tóm tắt
Bằng cơ sở lý luận và khảo sát thực tiễn bài viết cung cấp thông tin về thực trạng và Khở giữa kết quả học tập và yếu tố xã hội của gia đình sinh viên khoa Ngoại ngữ Trường Đại học Trà Vinh. Kết quả cho thấy yếu tố xã hội của gia đình gồm: gia đình, nghề nghiệp và trình độ học vấn của cha mẹ có mối quan hệ với kết quả học tập của sinh viên.
Chi tiết bài viết
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Từ khóa
Yếu tố xã hội của gia đình, kết quả học tập, sinh viên, Đại học Trà Vinh
Tài liệu tham khảo
Ajayi et al. (2003). Parents' education, occupation and real mother’s age as predictors of students' achievement in mathematics in some selected secondary schools in Ogun state, Nigeria.
Coleman, J. (2006). The adolescent Society. Education next, 40-43.
Daniyal, M. et al. (2011). The factors affecting the students' performance”, A case study of the Islamia University of Bahawalpur, Pakistan. African Journal of Education and Technology, 45-51.
Dương, T. H. N. (2013). Nghiên cứu mối quan hệ giữa động cơ học tập và kết quả học tập của sinh viên Trường Cao đẳng Sư phạm. Luận văn Thạc sỹ, Viện Đảm bảo chất lượng Giáo dục, Đại học Quốc gia Hà Nội.
Ezhilrajan, K. (2012). Influence of parental qualification and occupation over mathematical problem solving ability of standard students. Faculty of Education, Vinayaka Misions University, Puducherry, India.
Iqbal, A., & Khan, N. (2012). Relationship between parental socioeconomic conditions and student's academic achievement, A case of District Dir, Timergara, Pakistan. Global Advanced Research Journal of Educational Research and Review, 137-142.
Juma, L. S .A., Simatwa, E. M. W., & Ayodo, T. M. O. (2012). Impact of family socioeconomic status on girl students' academic achievement in secondary school in Kenya, A case of Kisumu East District. M.A Thesis, Kawasaki University.
Muthoni, K. L. (2013). Relationship between family background and academic performance of secondary schools students: A case of Siakago division, Mbeere North district, Kenya. Master of Arts degree in project planning and management of the University of Nairobi.
N., Pam M. S. (2013). Social factors. Psychology Dictionary. https://psychologydictionary.org/social-factors/.
Ogunsola, O. K, Osuolale K. A., & Ojo, A. O. (2014). Parental and related factors affecting Students Academic Achievement in Oyo State, Nigeria. https://www.researchgate.net/publication/328858106_Parental_and_related_factors_affecting_Students_Academic_Achievement_in_Oyo_State_Nigeria.
Ryan & Deci. (2000). Self-Determination Theory and the facilitation of Intrinsic Motivation. The American Psychological Association, Vol. 55, No. 1, 68-78.
Schiller, K. S., Khmelkov, V. T., & Wang, X. Q. (2002). Economic development and the effects of family characteristics on mathematics achievement. Journal of Marriage and Family, 730-742.
Yusuf, A. (2012). Influence of family status variables on undergraduates academic performance in economics: Implications for counseling. Online Journal of Social Sciences Research, 185-191.