Pedagogical faculty’s ability to develop subject courses

Thi Phuong Hoa Le1, , Nhu Hoa Le1
1 Thai Nguyen University of Education

Main Article Content

Abstract

Vietnam’s current school education, and teacher training in particular, should follow those developed countries’ competence-approach. To this end, firstly, pedagogical universities have to renew their current training programs for selecting educational advancements. Curriculum improvement is indispensable in university development plans. For their instructional role, pedagogical teachers need actively fulfill this task. To find out pedagogical teachers’ ability to develop curriculua, we investiagted 317 teachers from Thai Nguyen University of Education and Hung Vuong University in Phu Tho.

Article Details

References

[1]. Đinh Quang Báo (2010), “Mối quan hệ giữa chuẩn nghề nghiệp giáo viên, chuẩn đầu ra và chương trình đào tạo của Đại học Sư phạm”, Tạp chí Giáo dục, số tháng 06/2010.
[2]. Vũ Dũng (chủ biên), (2008), Từ điển tâm lí học, NXB Từ điển Bách khoa.
[3]. Điều lệ trường đại học số 58/2010/QĐ-TTg của Thủ tướng Chính phủ, chương 6, điều 24, 25 ban hành ngày 21/9/2010
[4]. Đoàn Văn Điều, (2011), “Một số phẩm chất của GV theo đánh giá của sinh viên Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh”, Tạp chí Khoa học Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, số 25, tháng 1/2011 tr. 59-61.
[5]. Quyết định số 61/2007/QĐ-BGDĐT về việc Ban hành chương trình bồi dưỡng nghiệp vụ sư phạm cho GV đại học, cao đẳng, Bộ GD-ĐT, ban hành ngày 16 tháng 10 năm 2007.