Students’ learning attitude towards education course at The Pedagogical University, Da Nang University

Thi Duyen Le1,
1 The Pedagogical University, Da Nang University

Main Article Content

Abstract

Attitude plays an important role in improving learners’performances. The right attitude will motivate students in learning activities. Learning attitudes are expressed via learners’ awareness, interest and participation in relevant activities. However, in practice many students did not take their learning seriously in general, and Education course in particular. We undertook this study to gain insights into the concerned problem at the Pedagogical University, Da Nang University; thereby propose appropriate measures to improve the instruction. 

Article Details

References

[1]. Lê Văn Hồng (chủ biên), Lê Ngọc Lan, Nguyễn Văn Thàng (2001), Tâm lý học lứa tuổi và tâm lý học sư phạm, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội
[2]. Đặng Thành Hưng (2005), Tương tác thầy - trò trên lớp học, Nxb Giáo dục, Hà Nội.
[3]. Hoàng Phê (chủ biên) (1997), Từ điển Tiếng Việt, NXB Đà Nẵng.
[4]. Phan Thị Hồng Vinh (2010), Phương pháp dạy học Giáo dục học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[5]. Nguyễn Quang Uẩn (2003), Tâm lý học đại cương, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.