Measures to promote Pedagogical History majors’ self-study ability at Dong Thap University

Xuan Vu Pham1
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

Self-study is one of the skills that help determine the learning outcomes of pedagogical students in general, and history education majors in particular. Once self-study has become a habit, it turns out to be competent skills, which assist students to master the process of their college learning and employments after graduation. In view of the importance of self-study, this paper proposes some specific measures so that students can reference and apply them for enhancements in the learning process.c

Article Details

References

[1]. Đặng Vũ Hoạt, Hà Thị Đức, (2000), Lí luận dạy học đại học, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[2]. Rubaki. M.A, (1973), Tự học thế nào?, NXB Thanh Niên, Hà Nội.
[3]. Nguyễn Cảnh Toàn (2002), Tuyển tập tác phẩm: tự giáo dục, tự nghiên cứu, tự học, Trung tâm Văn hóa và Ngôn ngữ Đông Tây.
[4]. Nguyễn Cảnh Toàn (1995), Luận bàn về kinh nghiệm tự học, Tủ sách tự học.
[5]. Trịnh Đình Tùng (2007), “Để nâng cao chất lượng dạy và học lịch sử ở trường phổ thông”, Tạp chí Giáo dục, số 155, tr. 23-24.