Using the trigonometric method to solve some Algebra - Analysis problems in high school mathemmatics curriculum
Main Article Content
Abstract
This paper addresses and uses the trigonometric method in solving some algebra -analysis problems in high school mathematics curriculum with typical examples for illustration.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
the trigonometric method, algebra, analysis
References
[1]. Nguyễn Thái Hòe (1997), Rèn luyện tư duy qua việc giải bài tập toán, NXB Giáo dục.
[2]. Vũ Thế Hựu (1998), Phương pháp lượng giác hóa các bài toán, NXB Giáo dục.
[3]. Nguyễn Xuân Liêm (1997), Chuyên đề về bất đẳng thức và bất phương trình, NXB Giáo dục.
[4]. Ngô Thế Phiệt (2007), Một số phương pháp mới trong chứng minh bất đẳng thức, NXB Giáo dục.
[5]. Phạm Trọng Thư (2010), Các chuyên đề đại số, NXB Đại học Sư phạm.
[2]. Vũ Thế Hựu (1998), Phương pháp lượng giác hóa các bài toán, NXB Giáo dục.
[3]. Nguyễn Xuân Liêm (1997), Chuyên đề về bất đẳng thức và bất phương trình, NXB Giáo dục.
[4]. Ngô Thế Phiệt (2007), Một số phương pháp mới trong chứng minh bất đẳng thức, NXB Giáo dục.
[5]. Phạm Trọng Thư (2010), Các chuyên đề đại số, NXB Đại học Sư phạm.