Current situation of management of initiative activities for teachers at public preschools in Go Vap District, Ho Chi Minh City

Lam Anh Chuong Huynh1, Thi Bich Dong Lam2,
1 Ho Chi Minh City University of Education
2 Postgraduate, Sai Gon University

Main Article Content

Abstract

Currently, the management of innovative activities in public preschools in Go Vap district, Ho Chi Minh City has been interested by all levels of management, especially preschool management boards. However, some limitations and shortcomings in this task still remain. Thus, a relevant survey was conducted, involving 56 managers and 90 teachers of 10 public preschools in Go Vap District, Ho Chi Minh City. The research results served as a basis for proposing appropriate solutions and management measures to improve the quality of innovative activities, thereby improving the quality of nurturing, caring and educating children in preschools here.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Hướng dẫn công tác thi đua khen thưởng ngành giáo dục. Ban hành theo Thông tư số 21/2020/TT-BGDĐT, ngày 31/07/2020.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. ( 2021). Chương trình Giáo dục mầm non, theo văn bản hợp nhất số 01/VBHN-BGDĐT ngày 13 tháng 4 năm 2021.
Bộ Nội vụ. (2019). Thông tư số 12/2019/TT-BNV ngày 04 tháng 11 năm 2019 quy định chi tiết thi hành một số điều của Nghị định số 91/2017/NĐ-CP ngày 31 tháng 7 năm 2017 của Chính phủ quy định chi tiết thi hành một số điều của Luật thi đua, khen thưởng.
Đặng Hồng Phương. (2019). Thực trạng quản lý hoạt động sáng kiến kinh nghiệm của giáo viên mầm non ở Hà Nội. Tạp chí Giáo dục, Số 446 (Kì 2-1/2019), 30.
Đinh Văn Vang. (2013). Sáng kiến kinh nghiệm trong giáo dục mầm non 2013. NXB Giáo dục Việt Nam và NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn Gia Cầu. (2011). Viết Sáng kiến kinh nghiệm - Một biện pháp góp phần tạo động lực cho giáo viên thực hiện đổi mới phương pháp dạy học. Tạp chí Lí luận Giáo dục - Dạy học, Số 255 (kì 1-2/2011), 27-29, 43.
Trần Văn Trung (Chủ biên), Huỳnh Lâm Anh Chương, Vũ Thị Ngọc Bích, Nguyễn Thị Thu Thủy, Nguyễn Đình Khang và Phạm Thanh Hùng. (2022). Phát triển kỹ năng viết sáng kiến của giáo viên phổ thông. NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.