Management of teaching activities oriented to develop the capacity of students in Gia Rai town
high school, Bac Lieu province
Main Article Content
Abstract
Developing student capacity combines three most important factors: knowledge, skills and attitudes. Therefore, it basically plans, organizes, directs, inspects, and builds physical conditions to ensure that teaching activities are interwoven and related to help students develop their abilities to study, practice, and meet the important requirements in today's general education innovation. From the current status of the management of capacity-based teaching activities in high schools in Gia Rai town, Bac Lieu province, the author proposes some of measures to improve the quality of teaching and learning in the current 2018 General Education Program, contributing to improving the comprehensive educational quality of the school.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Capacity, high schools, management, teaching activities.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2017). Kế hoạch số 4612/BGDĐT-GDTrH ngày 03 tháng 7 năm 2017 về hướng dẫn thực hiện chương trình giáo dục phổ thông hiện hành theo định hướng phát triển năng lực và phẩm chất học sinh từ năm học 2017-2018.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về việc ban hành Chương trình giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể.
Nguyễn Văn Đệ và Phạm Minh Hùng. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Sở Giáo dục và Đào tạo Bạc Liêu. (2023). Báo cáo số 209/BC-SGDĐT, ngày 04 tháng 8 năm 2023 về việc tổng kết năm học 2022-2023, triển khai nhiệm vụ năm học 2023-2024 đối với giáo dục trung học.