Managing local education activities for middle school students in Thot Not district, Can Tho city

Van Tam Pham1,2,
1 Postgraduate, Dong Thap University
2 Tan Hung Secondary School, Thot Not district, Can Tho city

Main Article Content

Abstract

In the 2018 General Education Program, the local education implementation plan is organic activities to complete the province's educational content, including basic, current issues of culture, history, geography, economy, society, environment, and local career guidance to equip students with an understanding of where they live; Cultivate their homeland love, be responsible to the community, appreciate and promote their homeland's traditional culture, develop their abilities and qualities, and be conscious of learning and applying the knowledge they have learned to solve practical local problems. Local educational content is expected contributively to preserving identity and educating good values ​​of the homeland and country for the young generation. The article provides a general assessment of the current management of local education activities of secondary schools in Thot Not district, Can Tho city. Thereby, it proposes a number of measures for improvement in this regard.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương Đảng. (2013). Nghị quyết số 29/NQ-TW ngày 4 tháng 11 năm 2013 của hội nghị lần thứ 8 khóa XI về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về việc Ban hành Chương trình giáo dục phổ thông.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2019), Công văn số 1106/BGD ĐT-GDTrH ngày 20 tháng 3 năm 2019 về việc biên soạn và tổ chức thực hiện nội dung giáo dục địa phương trong Chương trình giáo dục phổ thông.
Danh Trung. (2023). Literature review on local education for high school students. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(3), 89-99. https://doi.org/10.52714/dthu.12.3.2023.1050.
Hồ Văn Thống và Nguyễn Văn Đệ. (2022). Nghiên cứu xây dựng mô hình thực hiện nội dung giáo dục địa phương đáp ứng Chương trình Giáo dục phổ thông 2018. Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 4, 12-18.
Hồ Văn Thống, Nguyễn Văn Đệ và Thiều Văn Nam. (2023). Nghiên cứu quy trình tổ chức hoạt động bồi dưỡng năng lực cho đội ngũ giáo viên đáp ứng yêu cầu triển khai nội dung giáo dục địa phương ở trường phổ thông. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(01S), 19-25. https://doi.org/10.52714/dthu.12.01S.2023.1002.
Nguyễn Văn Đệ và Trần Đại Nghĩa. (2020). Giáo dục địa phương cho học sinh dựa theo mô hình Blended Learning, Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt kì 1, tháng 11, 44-47.
Nguyễn Văn Đệ và cs. (2020). Nghiên cứu xây dựng và triển khai nội dung giáo dục địa phương cho học sinh tiểu học đáp ứng yêu cầu của Chương trình giáo dục phổ thông mới. Đề tài Khoa học và Công nghệ cấp Bộ, Bộ Giáo dục và Đào tạo.
Nguyen, V. D., Tran, D. N., Tran, H. H., Phan, T. N., Danh, T., & Tran, H. N. (2021). Blened Learning Model-Based Local Education for Vietnamese Primary School Students. Review of International Geographical Education Online, 11(8), 1684-1694. doi: 10.48047/rigeo.11.08.145.
Phạm Như Công. (2023). Thực trạng quản lý hoạt động giáo dục địa phương cho học sinh các trường trung học cơ sở ở huyện Lộc Ninh, tỉnh Bình Phước. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(02S), 204-215. https://doi.org/10.52714/dthu.12.02S.2023.1097.