The current management of ethical education activities for high school students in Hoa Binh district, Bac Lieu province
Main Article Content
Abstract
Managing moral education activities is extremely important, especially for young people at school because this is the age of exploration, learning, and imitation. Without correct guidance, school students are vulnerable to deviant behaviors against moral values and good customs. Therefore, managing moral education activities at schools to form and develop students’ qualities and abilities is an urgent requirement in the current period. The article presents this issue at high schools in Hoa Binh district, Bac Lieu province. Thereby, it proposes some orientations for management activities for improvement in the coming time.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
High school, manage, moral education, student, work.
References
Ban Chấp hành Trung ương Đảng. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 “Về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế”.
Bộ Chính trị. (2016). Chỉ thị 05-CT/TW ngày 15/5/2016 về đẩy mạnh học tập và làm theo tư tưởng, đạo đức, phong cách Hồ Chí Minh.
Nguyễn Văn Đệ (chủ biên), Phạm Minh Hùng. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Nguyễn Thế Long. (2006). Truyền thống đạo đức. Hà Nội: NXB Văn hóa Thông tin.
Nguyễn Thị Tình. (2013). Mối quan hệ giữa giáo dục giá trị sống và giáo dục kĩ năng sống cho học sinh trung học phổ thông. Tạp chí Quản lý Giáo dục, Số 51 (8/2013).