Current local education management in middle schools in Hoa Binh district, Bac Lieu province

Le Nghi Nguyen1,2,
1 Postgraduate, Dong Thap University
2 Bac Lieu Department of Education and Training

Main Article Content

Abstract

The content of local education includes basic, topical issues of local culture, history, geography, economy, society, environment, and career guidance in order to equip students with understanding about where to live, fostering students' love of homeland, responsibility to the community, appreciation and promotion of traditional culture of the homeland. At the same time, it helps develop capacity and qualities, a sense of understanding and applying learned knowledge to solve practical local problems.  These contents contribute to preserving identity and educating good values ​​of the homeland and country for the young generation. The article evaluates the current management of local educational activities of secondary schools in Hoa Binh district, Bac Lieu province. Thereby, it helps school leaders have feasible measures to improve these activities to meet the requirements of reforming the 2018 general education program.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về việc ban hành Chương trình giáo dục phổ thông.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2019), Công văn số 1106/BGD ĐT-GDTrH ngày 20 tháng 3 năm 2019 về việc biên soạn và tổ chức thực hiện nội dung giáo dục địa phương trong Chương trình giáo dục phổ thông.
Hồ Văn Thống và Nguyễn Văn Đệ. (2022). Nghiên cứu xây dựng mô hình thực hiện nội dung giáo dục địa phương đáp ứng Chương trình giáo dục phổ thông 2018. Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 4, 12-18.
Hồ Văn Thống, Nguyễn Văn Đệ và Thiều Văn Nam. (2023). Nghiên cứu quy trình tổ chức hoạt động bồi dưỡng năng lực cho đội ngũ giáo viên đáp ứng yêu cầu triển khai nội dung giáo dục địa phương ở trường phổ thông. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(01S), 19-25. https://doi.org/10.52714/dthu.12.01S.2023.1002.
Nguyễn Văn Đệ và Phạm Minh Hùng. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Nguyễn Văn Đệ và Trần Đại Nghĩa. (2020). Giáo dục địa phương cho học sinh dựa theo mô hình Blended Learning, Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt kì 1 tháng 11, 44-47.
Nguyễn Văn Đệ và cs. (2020). Nghiên cứu xây dựng và triển khai nội dung giáo dục địa phương cho học sinh tiểu học đáp ứng yêu cầu của Chương trình giáo dục phổ thông mới. Đề tài Khoa học và Công nghệ cấp Bộ, Bộ Giáo dục và Đào tạo.
Nguyen, V. D., Tran, D. N., Tran, H. H., Phan, T. N., Danh, T., & Tran, H. N. (2021). Blened Learning Model-Based Local Education for Vietnamese Primary School Students. Review of International Geographical Education (RIGEO), 11(8), 1684-1694. doi: 10.48047/rigeo.11.08.145.