Organizing a STEM day for the physics professional groups

Ánh Duyên Võ1,2, Thi Song Huong Cao3,
1 Natural Science Group, Center for Vocational and Continuing Education of Tan Uyen city
2 Post-graduate student, Faculty of Physic, Ho Chi Minh City University of Education
3 Faculty of Physic, Ho Chi Minh city University of Education

Main Article Content

Abstract

In the 2018 general education curriculum, the educational activities of the professional groups are mandatory activities to orient students to apply the knowledge and skills they have learned into practice; thereby forming and developing their subject-specific competencies and general competencies as well as necessary qualities. In this regard, teachers are still quite confused in planning and implementing educational activities for professional groups in high schools. This article presents a study on organizing a STEM day for 10th grade students to the Physics group in, and then analyzes obtained results in fostering students’ problem solving and creativity ability.

Article Details

References

Bộ Giáo dục Đào tạo. (2020a). Công văn số 5512/BGDĐT-GDTrH về Xây dựng và tổ chức thực hiện kế hoạch giáo dục của nhà trường.
Bộ Giáo dục Đào tạo. (2020b). Công văn số 3089/BGDĐT-GDTrH về Triển khai thực hiện Giáo dục STEM trong giáo dục trung học.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2017). Công văn số 4612/BGDĐT-GDTrH về việc hướng dẫn thực hiện chương trình giáo dục phổ thông hiện hành theo định hướng phát triển năng lực và phẩm chất học sinh từ năm học 2017-2018.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT về việc ban hành Chương trình Giáo dục phổ thông chương trình tổng thể.
Cao Thị Sông Hương (Chủ biên), Nguyễn Thanh Nga, Mai Hoàng Phương. (2019). Tổ chức hoạt động trải nghiệm trong dạy học khoa học tự nhiên. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
Đỗ Hương Trà (chủ biên), Nguyễn Văn Biên, Tưởng Duy Hải, Phạm Xuân Quế, Dương Xuân Quý. (2019). Dạy học phát triển năng lực vật lí trung học phổ thông. Hà Nội: Nhà xuất bản Đại học Sư phạm.
Nguyễn Văn Biên, Tưởng Duy Hải (đồng chủ biên), Trần Minh Đức, Nguyễn Văn Hạnh, Chu Cẩm Thơ, Nguyễn Anh Thuấn. (2020). Giáo dục STEM trong nhà trường Phổ thông. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Vụ Giáo dục trung học. (2019). Tập huấn cán bộ quản lí, giáo viên về xây dựng chủ đề giáo dục STEM trong giáo dục trung học. Truy cập từ https://www.researchgate.net/publication/339587144_Tap_huan_can_bo_quan_ly_giao_vien_ve_xay_dung_chu_de_giao_duc_STEM_trong_giao_duc_trung_hoc#fullTextFileContent.