Current management of professional capacity training activities for teachers at kindergartens in Ninh Kieu district, Can Tho city

Ngoc Tuyen Le1,
1 Postgraduate, Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

Over past years, with the attention and direction of all levels of branches and preshools in Ninh Kieu district, Can Tho city has implemented many measures to improve activities for preschool teachers’ professional capacity. However, this task still has some issues such as: The training contents have not focused on the needs and competencies of teachers. This study conducted a survey of 25 managers and 75 teachers from 7 preschools in Ninh Kieu district, Can Tho city to clarify the current management of these activities for teachers in the area. The research results serve as a basic for proposing approciate management measures, contributing to improving the situation.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2019). Thông tư số 19/2019/TT-BGDĐT ngày 12/11/2019 ban hành quy chế bồi dưỡng thường xuyên giáo viên, cán bộ quản lý cơ sở giáo dục mầm non, cơ sở giáo dục phổ thông và giáo viên trung tâm giáo dục thường xuyên.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 52/2020/TT-BGDĐT ngày 31 tháng 12 năm 2020 ban hành Điều lệ trường mầm non.
Bùi Thị Minh Thùy. (2022). Phát triển năng lực nghề nghiệp cho đội ngũ giáo viên trường mầm non ở thành phố Đồng Xoài, tỉnh Bình Phước. Luận văn thạc sĩ Quản lý giáo dục, Trường Đại học Đồng Tháp.
Cù Thị Thủy (2017). Năng lực nghề nghiệp của giáo viên mầm non đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục mầm non. Tạp chí Giáo dục, Số 419, kì 1-12/2017, 35-39.
Phạm Thị Ngọc Hằng. (2022). Quản lý bồi dưỡng chuyên môn cho giáo viên các trường mầm non ở thành phố Đồng Xoài, tỉnh Bình Phước. Luận văn thạc sĩ Quản lý giáo dục, Trường Đại học Đồng Tháp.
Weinert, Franz Emanuel; Việt Anh, Nguyễn Hoài Bảo (dịch). (1998). Sự phát triển nhận thức học tập và giảng dạy. NXB Giáo dục.