Current History-Geography teaching activities management in middle schools Ninh Kieu district, Can Tho city

Thi Hong Nhan La1,
1 Postgraduate, Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

History-Geography at the secondary level of the 2018 general education curriculum has an important role in the formation and development of the main qualities, general and scientific competencies, with specific manifestations of historical capacity and geographical capacity; creating a foundation for students to continue studying in high school. The subject includes educational content of history, geography and a few interdisciplinary topics, integrating knowledge at a simple level about economics, culture, science, religion, etc. Circuits of historical and geographical knowledge are interconnected to illuminate and support each other. However, in the integrated teaching of History-Geography, teachers are still insufficient. Teachers have difficulty teaching integrated analysis, differentiated teaching, and professional capacity of duty profession. With the study of 160 subjects including 40 administrators and 120 middle school teachers in Ninh Kieu district, Can Tho city, the article pointed out the limitations in managing teaching History-Geography to students in secondary schools in this locality.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04 tháng 11 năm 2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 20/2018/TT- BGDĐT ngày 22/8/2018 ban hành quy định chuẩn nghề nghiệp giáo viên cơ sở giáo dục phổ thông.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 ban hành Chương trình Giáo dục phổ thông.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 32/2020/TT-BGDĐT ngày 15/9/2020 ban hành Điều lệ trường trung học cơ sở, trường trung học phổ thông và trường phổ thông có nhiều cấp học.
Hồ Thị Thu Hồ, Phạm Đức Thuận, Lê Văn Nhương, Trịnh Chí Thâm, Nguyễn Đức Toàn, Nguyễn Thị Thùy Mỵ và Nguyễn Thị Ngọc Phúc. (2022). Thực trạng và giải pháp cho dạy học môn Lịch sử - Địa lý cấp trung học cơ sở tỉnh Cà Mau theo Chương trình Giáo dục phổ thông 2018. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ, Tập 58, Số Giáo dục Đồng bằng sông Cửu Long (2022): 76-83.
Nguyễn Văn Huệ. (2016). Thực trạng việc dạy học Lịch sử ở trường trung học cơ sở hiện nay, nguyên nhân và những kiến nghị. Tạp chí Giáo dục, số 353, kỳ 1-3, 2015.
Phùng Thị Mỹ Bình. (2023). Quản lý hoạt động dạy học tích hợp môn Lịch sử và Địa lí ở trường trung học cơ sở. Journal of educational equipment: Education management, Volume 2, Issue 281 (January 2023) ISSN 1859 - 0810
Quốc hội nước Cộng hòa Xã hội Chủ nghĩa Việt Nam. (2019). Luật Giáo dục số 43/2019/QH14, ngày 14/6/2019.