Management measures on internal inspection activities at secondary schools in Duc Trong district, Lam Dong province

Cong Bien Giang1,2,
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Tan Thanh Secondary School, Duc Trong district, Lam Dong province, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Internal inspection helps principals assess the progress of implementing plans and tasks, while identifying measures to promote, support, and adjust those inspected. This contributes to the improvement, consolidation, and development of the school. To enhance the effectiveness of internal inspections, secondary school principals need to take full responsibility, maintain internal unity, and uphold fairness and objectivity. This process will gradually transform into a self-regulated activity, where departments, teachers, and staff within the school regularly and continuously conduct self-checks and self-adjustments throughout the school year. This article will focus on a general assessment of the current situation and propose management measures on internal inspection activities at secondary schools in Duc Trong district, Lam Dong province for education quality improvement in the new context.

Article Details

References

Ah-Teck, J. C., & Starr, K. E. (2014). Total Quality Management in Mauritian education and principals' decision-making for school improvement. Journal of Educational Administration, 52(6), 833-849. https://doi.org/10.1108/JEA-06-2012-0075.
Bảo, Đ. Q., & Hưng, N. Đ. (2004). Giáo dục Việt Nam hướng tới tương lai, vấn đề và giải pháp. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2013). Thông tư số 39/2013/TT-BGDĐT ngày 04 tháng 12 năm 2013 hướng dẫn về thanh tra chuyên ngành trong lĩnh vực giáo dục.
Cobbinah, J. E., & Eshun, E. S. (2021). School Self-Evaluation and the Nature of Support System for Basic Schools in Ghana. Sage Open, 11(2). https://doi.org/10.1177/21582440211022732.
Đạt, T. T. (Chủ biên)., Đạt, T. V., Nghĩa, T. Đ., & Thống, H. V. (2022). Giáo trình Thanh tra, kiểm tra và đánh giá trong Quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Hall, C., & Noyes, A. (2007). The impact of school self-evaluation processes on British teachers’ views of their work and professionalism. Paper BERA, London. http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/167834.doc
Kiểm, T. (2002). Khoa học quản lý nhà trường phổ thông. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Kiểm, T. (2004). Khoa học quản lý giáo dục - Một số vấn đề lý luận và thực tiễn. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Kiểm, T. (2008). Những vấn đề cơ bản của khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Nelson, R., Ehren, M., & Godfrey, D. (2015). Literature review on internal evaluation. Institute of Education University College London. https://discovery.ucl.ac.uk/id/eprint/1475833/1/Literature-review-internal-evaluation.pdf
Quang, N. N. (1989). Những khái niệm cơ bản về lý luận quản lý. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Thành, T. V. (2007). Quản lý giáo dục và Quản lý nhà trường. NXB Đại học Huế.