Current management on student experience activities at lower secondary schools in Da Lat city, Lam Dong province
Main Article Content
Abstract
Experience activities are a component of the entire educational process, contributing to the unity and completeness of education. In general, secondary schools and specifically lower secondary schools, educational and teaching processes are two parts of the overall educational process. In the teaching process, besides systematically imparting scientific knowledge to students, it is essential to focus on personality education and the development of life skills, promoting active participation in activities both within the school and in society. This article analyzes the current status of managing student experience activities at lower secondary schools in Da Lat City, Lam Dong Province. This serves as a basis for management officials and teachers to propose measures to enhance the effectiveness of this task, aligning with the actual situation of each unit and meeting the requirements of the 2018 General Education Program reform.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Experience activities, lower secondary schools, management, students.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về việc ban hành Chương trình giáo dục phổ thông.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình hoạt động trải nghiệm và hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về việc ban hành Chương trình giáo dục phổ thông).
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2019). Công văn số 334/BGDĐT-GDTrH ngày 24 tháng 01 năm 2019 về hướng dẫn triển khai Chương trình giáo dục phổ thông.
Đảng Cộng sản Việt Nam. (2001). Văn kiện Đại hội Đảng toàn quốc lần thứ IX. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia.
Đinh, T. K. T. (2019). Hướng dẫn tổ chức hoạt động trải nghiệm theo chương trình giáo dục phổ thông mới. NXB Đại học Sư phạm.
Đỗ, N. T. (2015). Hoạt động trải nghiệm sáng tạo từ kinh nghiệm giáo dục quốc tế và vấn đề của Việt Nam. Tạp chí Khoa học Giáo dục, 115, 13-16. http://vjes.vnies.edu.vn/sites/default/files/noidung-13-16_0.pdf
Huỳnh, M. T. (2009). Bồi dưỡng năng lực hoạt động giáo dục ngoài giờ lên lớp cho sinh viên Cao đẳng sư phạm. Luận án Tiến sĩ Giáo dục học, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.
Kolb, A. Y., & Kolb, D. A. (2013). The Kolb Learning Style Inventory 4.0: A Comprehensive Guide to the Theory, Psychometrics, Research on Validity and Educational Applications. Boston, MA: Hay Resources Direct. Chapter.
Nguyễn, V. Đ., & Phạm, M. H... (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: Nhà xuất bản Giáo dục Việt Nam.
Quốc hội. (2014). Nghị quyết số 88/2014/QH13 ngày 28 tháng 11 năm 2014 về đổi mới chương trình, sách giáo khoa giáo dục phổ thông.