Current state of managing communication skills education for 5-6 year old preschoolers in Thanh Tri district, Soc Trang province

Thi Hong Tho Trinh1, , Hoang Du Le2
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Ca Mau Department of Education and Training, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Managing communication skills for 5-6-year-old preschoolers is essential and important to expand their relationships from family to society. This study presents the results of an evaluation of the current management status of communication skill education activities for 5-6 year old preschoolers in Thạnh Trị District, Sóc Trăng Province. Surveys were conducted through questionnaires involving 150 individuals, including school administrators, grade leaders, and teachers from six preschools in the area, combined with in-depth interviews. The findings reveal that the schools have achieved certain results in the aforementioned task. However, there are still limitations. Evaluation criteria regarding planning, implementation, supervision, and assessment of these activities were rated at an average level of 2/4. The frequency of activities was deemed infrequent, and the level of meeting requirements was low. This study provides practical grounds for educational administrators to propose measures for improvement on the relevant issues in Thạnh Trị District in the future.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo (2023). Hướng dẫn giáo viên tổ chức hoạt động giáo dục kỹ năng sống đáp ứng yêu cầu cần đạt về phẩm chất, năng lực trong chương trình giáo dục phổ thông 2018. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Hoàng, T. P. (2002). Một số biện pháp giáo dục hành vi giao tiếp có văn hóa cho trẻ 5-6 tuổi. Luận án tiến sĩ Giáo dục học, Học viện Khoa học giáo dục.
Nguyễn, T. P. (2023a). Hoạt động giáo dục kỹ năng giao tiếp cho trẻ 5-6 tuổi ở trường mầm non. Tạp chí Thiết bị giáo dục, Tập 2, Số 289 (Tháng 5/2023), 106-108.
Nguyễn, T. N. (2023b). Quản lý hoạt động giáo dục kỹ năng giao tiếp cho trẻ mẫu giáo 5- 6 tuổi ở các trường mầm non. Tạp chí Thiết bị giáo dục, Tập 1, Số 296 (Tháng 9/2023), 150-152.
Phạm, T. T. T. (2016). Kỹ năng giao tiếp của trẻ 5-6 tuổi tỉnh Tuyên Quang qua trò chơi đóng vai theo chủ đề. Luận án Tiến sĩ Tâm lý học, Học viện Khoa học xã hội, Viện Hàn lâm Khoa học xã hội Việt Nam.
Truong, T. T. H. (2020). Developing evaluation criteria for communication and cooperation skills of preschoolers based on the 2018 General Education Program. Ho Chi Minh City University of Education Journal of Science, 17(11), 2066-2074.
Trường Đại học Quản lý và Công nghệ Thành phố Hồ Chí Minh. (2023). Kỹ năng giao tiếp và những yếu tố để nâng cao kỹ năng quan trọng này. Truy cập từ https://www.umt.edu.vn/vi-vn/ky-nang-giao-tiep-va-nhung-yeu-to-de-nang-cao-ky-nang-quan-trong-nay.html.