Developing the ability to use polysemous words through an exercise system for 5th grade students in Cao Lanh city, Dong Thap province

Kim Tuong Vi Huynh1, Thi Mong Thuong Hunh2, , Kim Xuyen Nguyen 2
1 Faculty of Primary Education - Preschool, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Student, Faculty of Primary Education - Preschool, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

In primary education, the task of developing vocabulary skills through polysemous word exercises is essential in contributing to the formation and development of students' language abilities. Teaching polysemous words requires teachers not only to master theoretical knowledge but, more importantly, to help students acquire the necessary skills and form essential competencies such as linguistic thinking, vocabulary usage, communication skills, and more. Competency is always formed through practice and application. This article presents basic concepts of competency, various perspectives on polysemous words from linguists, and proposes different types of polysemous word exercises aimed at developing competencies. The main types include finding words, defining words, identifying words, and creating sentences with polysemous words.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình giáo dục phổ thông môn ngữ văn (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).
Nguyễn, T. L. K., & Trịnh, C. L (Đồng Chủ biên, 2024). Sách học sinh Tiếng Việt 5 (tập 1, tập 2), (Chân trời sáng tạo). Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, M. T. (Chủ biên, 2006). Tiếng Việt 5 (tập 1, tập 2). Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Hoàng, P. (Chủ biên, 2008). Từ điển tiếng Việt. NXB Đà Nẵng.
Hội đồng Quốc gia. (2003). Từ điển Bách khoa Việt Nam. NXB Từ điển Bách khoa.
Nguyễn, H. C. (2009). Từ điển giáo dục. NXB Giáo dục.
Nguyễn, L. (2002). Từ và ngữ Hán Việt. NXB Từ điển Bách khoa.
Phan, T. N. H. (2009). Một số tiền đề cần thiết để phân tích định lượng từ đa nghĩa từ vựng trong tiếng Việt. Ngôn ngữ, 46-53.