Developing the ability to use polysemous words through an exercise system for 5th grade students in Cao Lanh city, Dong Thap province
Main Article Content
Abstract
In primary education, the task of developing vocabulary skills through polysemous word exercises is essential in contributing to the formation and development of students' language abilities. Teaching polysemous words requires teachers not only to master theoretical knowledge but, more importantly, to help students acquire the necessary skills and form essential competencies such as linguistic thinking, vocabulary usage, communication skills, and more. Competency is always formed through practice and application. This article presents basic concepts of competency, various perspectives on polysemous words from linguists, and proposes different types of polysemous word exercises aimed at developing competencies. The main types include finding words, defining words, identifying words, and creating sentences with polysemous words.
Keywords
5th grade students, ability, polysemous words, system of exercises.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Nguyễn, T. L. K., & Trịnh, C. L (Đồng Chủ biên, 2024). Sách học sinh Tiếng Việt 5 (tập 1, tập 2), (Chân trời sáng tạo). Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, M. T. (Chủ biên, 2006). Tiếng Việt 5 (tập 1, tập 2). Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Hoàng, P. (Chủ biên, 2008). Từ điển tiếng Việt. NXB Đà Nẵng.
Hội đồng Quốc gia. (2003). Từ điển Bách khoa Việt Nam. NXB Từ điển Bách khoa.
Nguyễn, H. C. (2009). Từ điển giáo dục. NXB Giáo dục.
Nguyễn, L. (2002). Từ và ngữ Hán Việt. NXB Từ điển Bách khoa.
Phan, T. N. H. (2009). Một số tiền đề cần thiết để phân tích định lượng từ đa nghĩa từ vựng trong tiếng Việt. Ngôn ngữ, 46-53.
Most read articles by the same author(s)
- Minh Toan Nguyen, Kim Tuong Vi Huynh, Thi Yen Nhi Duong, Designing games to teach synonyms and antonyms for 3rd grade students towards capacity development , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 14 No. 6 (2025): Social Sciences and Humanities (Vietnamese)