Developing primary school teaching staffs based on professional standards in Chau Thanh district, Soc Trang province
Main Article Content
Abstract
The Primary School Teacher Professional Standards are applied to primary school teachers at general education institutions in the national education system. This basic requirement system includes political qualities, ethics, lifestyle, knowledge and pedagogical skills that each primary school teacher needs to achieve in order to meet the goals of primary education. At the same time, the system is also the basis for teachers to self-assess their professional capacity, thereby building a study plan, fostering and improving their moral qualities, political level, expertise and professionalism. However, with the rapid development of the national education and primary education, the development of primary school teachers in general and primary school teachers based on professional standards in Chau Thanh district, Soc Trang province in particular still has many limitations. These shortcomings require specific and effective measures to improve the quality of the teaching staff, meeting the requirements of educational innovation. Based on the theoretical basis of the primary school teaching staff and the current survey on the relevant issues in Chau Thanh district, Soc Trang province, the study has proposed a number of measures to develop the teaching staff in the locality. These measures are not only urgent in the current context but also ensure high feasibility, aiming to improve the quality of the teaching staff.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Development, primary school, primary school teachers, professional standards, Soc Trang
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Điều lệ trường tiểu học, ban hành kèm theo Thông tư số 28/2020/TT-BGDĐT ngày 04/9/2020.
Đàm, T. T. T. (2021). Một số yếu tố quyết định đến sự phát triển đội ngũ giáo viên đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục hiện nay. Tạp chí Dạy và học ngày nay.
Đặng, Q. B., & Phạm, M. G. (Chủ biên). (2022). Tổ chức quản lý giáo dục trường học. NXB Thông tin và Truyền thông.
Lê, T. H. (2023). Phát triển đội ngũ giáo viên tiểu học đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục phổ thông. Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2(289), 155–157.
Nguyễn, H. T. (2023). Thực trạng phát triển đội ngũ giáo viên các trường tiểu học ở thành phố Long Xuyên, tỉnh An Giang. Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 1(290), 152-154.
Phạm, Q. T. (2018). Biện pháp phát triển đội ngũ giáo viên các trường tiểu học huyện Phong Điền, thành phố Cần Thơ. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Đồng Tháp, 34, 9-13.
Phạm, T. D. (2014). Một số vấn đề lý luận và thực tiễn đổi mới căn bản và toàn diện. NXB Giáo dục Việt Nam.
Phạm, T. D. (2017). Học tập suốt đời và xây dựng xã hội học tập. NXB Dân trí.
Phạm, V. V. (2001). Giáo dục học. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Trần, K. Đ. (2022). Quản lý đào tạo và quản trị nhà trường hiện đại. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Vũ, T. T. H. (2015). Quản lý hoạt động bồi dưỡng nhằm nâng cao chất lượng đội ngũ giáo viên. Tạp chí Khoa học Quản lý Giáo dục, 3, 66-73.