Current management of information technology application activities in teaching and learning at secondary schools in Tan Phu Dong district, Tien Giang province
Main Article Content
Abstract
Information technology plays an important role in all areas of life, from economics to health, society and especially in the field of education. Its application in education is currently urgent to meet the trend of digital transformation and improve the quality of teaching and learning. Managing IT application activities helps organizations monitor and evaluate for improvement, thereby promoting digital transformation and promptly meeting development requirements in the new era. With questionnaires and interviews among 16 managers and 58 teachers from three secondary schools in Tan Phu Dong district, Tien Giang province, we analysed and evaluated the current management of the aforementioned task in teaching at secondary schools in Tan Phu Dong district, Tien Giang province. The results will be the basis for educational managers to propose appropriate measures for improvement on the concerned task in this area.
Keywords
Information technology application, management, secondary school, teaching.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2023). Công văn số 4771/BGDĐT-CNTT ngày 31 tháng 8 năm 2023 về việc hướng dẫn thực hiện nhiệm vụ ứng dụng CNTT-CĐS và thống kê giáo dục năm 2023-2024.
Chính phủ. (2015). Nghị quyết số 26-NQ/CP, ngày 15/4/2015 của Thủ tướng Chính phủ “Ban hành chương trình hành động của chính phủ thực hiện nghị quyết số 36-NQ/TW ngày 01 tháng 7 năm 2014 của bộ chính trị ban chấp hành trung ương đảng cộng sản việt nam về đẩy mạnh ứng dụng, phát triển công nghệ thông tin đáp ứng yêu cầu phát triển bền vững và hội nhập quốc tế”.
Chính phủ. (2020). Quyết định số 749/QĐ-TTg ngày 03 tháng 6 năm 2020 về phê duyệt “Chương trình Chuyển đổi số quốc gia đến năm 2025, định hướng đến năm 2030”.
Chính phủ. (2022). Quyết định số 131/QĐ-TTg ngày 25 tháng 01 năm 2022 về phê duyệt đề án “Tăng cường ứng dụng công nghệ thông tin và chuyển đổi số trong giáo dục và đào tạo giai đoạn 2022-2025, định hướng đến năm 2030”.
Đặng, T. T. T. (2012). Ứng dụng công nghệ thông tin trong trường trung học cơ sở. Hà Nội : NXB Giáo dục.
Đào, T. L. (2007). Ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học ở trường phổ thông Việt Nam. Viện Chiến lược và Chương trình giáo dục.
Lê, C. T., & Nguyễn, Đ. V. (2006). Ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Nguyễn, S. Đ. (2005). Công nghệ thông tin với việc đổi mới phương pháp dạy học. Dự án phát triển giáo dục trung học cơ sở.
Trần, M. T. (2021). Quản lí ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học tại các trường trung học cơ sở tỉnh Hải Dương hiện nay. Luận án tiến sĩ, Quản lý giáo dục, Học viện Quản lý giáo dục.
Trần, K. (2006). Khoa học quản lý lý giáo dục, một số vấn đề lý luận và thực tiễn. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Văn phòng Quốc hội. (2023). Luật công nghệ thông tin, Luật số 27/VBHN-VPQH.