The current management of subject-team activities in secondary schools in Cao Lanh district, Dong Thap province
Main Article Content
Abstract
The activities of subject teams in secondary schools play a crucial role in improving the quality of teaching and learning. These teams organize specialized sessions, share teaching experiences, exchange educational methods, and assess learning outcomes. Such activities help teachers enhance their professional skills, apply effective teaching methods, and foster collaboration and solidarity among team members. Based on the management theory of subject teams in secondary schools, this study was conducted with 122 managers and teachers from secondary schools in Cao Lanh district, Dong Thap province. The aim is to identify the strengths, weaknesses, and causes of the current management of subject teams' activities. The findings will serve as the foundation for proposing management measures for improvement, meeting the requirements of educational reform in the current period.
Keywords
Activities, management, subject team, secondary school
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Diên, D. H. (2020). Thực trạng quản lí hoạt động tổ chuyên môn ở các trường trung học cơ sở quận Bình Tân, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt kì 1, tháng 5, 260-265.
Hải, X. Đ. (2005). Đánh giá người Hiệu trưởng nhà trường phổ thông theo hướng chuẩn hóa. Tạp chí Giáo dục, số 119, tháng 8/2005, 112-118.
Hoà, T. P. (2021). Quản lí hoạt động tổ chuyên môn theo hướng đổi mới giáo dục phổ thông tại các trường Trung học phổ thông huyện Tháp Mười, Đồng Tháp. Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 247, 159-161.
Lệ, N. T. N. M. (2018). Biện pháp quản lí hoạt động sinh hoạt chuyên môn theo hướng đổi mới tại các trường tiểu học Quận 8, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt kì 1, 41-44.
Nguyễn, V. Đ., & Phạm, M. H. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Trần, T. L. H. (2020). Quản lý hoạt động tổ chuyên môn trong bối cảnh đổi mới chương trình giáo dục phổ thông tại trường trung học cơ sở Thống Nhất, quận Ba Đình, thành phố Hà Nội. Luận văn thạc sĩ Quản lý giáo dục, Trường Đại học Giáo dục.
Tống , V. T. (2023). Thực trạng quản lí đổi mới hoạt động tổ chuyên môn ở các trường trung học phổ thông quận Bình Tân, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp Chí Giáo dục, 23(số đặc biệt 7), 274–280. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/918.