The current management of subject-team activities in secondary schools in Cao Lanh district, Dong Thap province

Truong Nam Nguyen1,2,
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Nguyen Van Khai Secondary School, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The activities of subject teams in secondary schools play a crucial role in improving the quality of teaching and learning. These teams organize specialized sessions, share teaching experiences, exchange educational methods, and assess learning outcomes. Such activities help teachers enhance their professional skills, apply effective teaching methods, and foster collaboration and solidarity among team members. Based on the management theory of subject teams in secondary schools, this study was conducted with 122 managers and teachers from secondary schools in Cao Lanh district, Dong Thap province. The aim is to identify the strengths, weaknesses, and causes of the current management of subject teams' activities. The findings will serve as the foundation for proposing management measures for improvement, meeting the requirements of educational reform in the current period.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Điều lệ trường trung học cơ sở, trường trung học phổ thông và trường phổ thông có nhiều cấp học (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2020/TT-BGDĐT ngày 15/9/2020 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).
Diên, D. H. (2020). Thực trạng quản lí hoạt động tổ chuyên môn ở các trường trung học cơ sở quận Bình Tân, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt kì 1, tháng 5, 260-265.
Hải, X. Đ. (2005). Đánh giá người Hiệu trưởng nhà trường phổ thông theo hướng chuẩn hóa. Tạp chí Giáo dục, số 119, tháng 8/2005, 112-118.
Hoà, T. P. (2021). Quản lí hoạt động tổ chuyên môn theo hướng đổi mới giáo dục phổ thông tại các trường Trung học phổ thông huyện Tháp Mười, Đồng Tháp. Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 247, 159-161.
Lệ, N. T. N. M. (2018). Biện pháp quản lí hoạt động sinh hoạt chuyên môn theo hướng đổi mới tại các trường tiểu học Quận 8, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt kì 1, 41-44.
Nguyễn, V. Đ., & Phạm, M. H. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Trần, T. L. H. (2020). Quản lý hoạt động tổ chuyên môn trong bối cảnh đổi mới chương trình giáo dục phổ thông tại trường trung học cơ sở Thống Nhất, quận Ba Đình, thành phố Hà Nội. Luận văn thạc sĩ Quản lý giáo dục, Trường Đại học Giáo dục.
Tống , V. T. (2023). Thực trạng quản lí đổi mới hoạt động tổ chuyên môn ở các trường trung học phổ thông quận Bình Tân, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp Chí Giáo dục, 23(số đặc biệt 7), 274–280. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/918.