Current management of good student training activities of middle schools in Tra On district, Vinh Long province

Thi Hong Cuc Nguyen1,2,
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Tich Thien Secondary School, Tra On district, Vinh Long province, Viet Nam

Main Article Content

Abstract

The activity of fostering excellent students is an important task contributing to improving the quality of education, being the first step to training talents for the country. Thereby, students will acquire a system of specialized knowledge and have favorable conditions to maximize their abilities in advantageous subjects. Accordingly, the article evaluates the current situation of managing the activities of fostering excellent students in secondary schools in Tra On district, Vinh Long province by surveying 90 subjects including 13 managers, 77 teachers in 6 secondary schools in Tra On district, Vinh Long province. The survey results processed on a 4-level Likert scale, show that there are still many shortcomings on the concerned task. Thus, the paper proposes solutions to improve the quality of education in the work of fostering excellent students in particular and the quality of education training in Tra On district in general.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo đáp ứng yêu cầu công nghiệp hoá, hiện đại hoá trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 về ban hành Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Thông tư số 22/2021/TT-BGDĐT ngày 20/7/2021 về Quy chế đánh giá học sinh trung học cơ sở và trung học phổ thông.
Đảng Cộng sản Việt Nam. (2021). Văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XIII.
Nguyễn, Q. C., & Nguyễn, T. M. L. (2014). Đại cương khoa học quản lý. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn, V. Đ., & Phạm, M. H. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Phòng Giáo dục và Đào tạo huyện Trà Ôn .(2024). Báo cáo tổng kết năm học 2023-2024. Trà Ôn.
Sở Giáo dục và Đào tạo Vĩnh Long. (2024). Quyết định số 1118/QĐ-SGDĐT ngày 24/9/2024 ban hành qui chế thi học sinh giỏi cấp tỉnh.
Sở Giáo dục và Đào tạo Vĩnh Long. (2024). Báo cáo tổng kết năm học
2023 - 2024. Vĩnh Long.
Trần, K., & Nguyễn, X. T. (2015). Đại cương khoa học quản lý và quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.