Current situation of managing Math teaching activities in primary schools in Cai Be District,  Tien Giang Province 

Mong Tuyen Huynh1, Kim Dieu Thai2,
1 Faculty of Social Sciences Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

This article aims to investigate the current situation of managing Mathematics teaching activities in primary schools in Cai Be District, Tien Giang Province. Data was collected from 41 managers and 95 teachers by using observation, surveys, interviews, and analysis of teaching-learning results. A 5-point Likert scale was used to measure average scores and rankings, which helps analyze and evaluate the current situation. The research results indicated an upper-average level in the planning, organization, direction, and assessment of Mathematics teaching activities in primary schools in the above-mentioned location; however, some aspects remained at an average level. These results serve as a scientific background for proposing measures to improve the effectiveness of managing Mathematics teaching activities in these schools. 

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình giáo dục phổ thông môn Toán (Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018).
Đỗ, H. M. (2024). Biện pháp quản lý hoạt động dạy học môn Toán ở trường tiểu học theo chương trình giáo dục phổ thông 2018. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Hồng Đức, số 68.2024. Truy vấn từ https://vjol.info.vn/index.php/DHHD/article/view/98831/83439.
Dương, T. B. (2016). Quản lý hoạt động dạy học ở trường tiểu học tại Thành phố Hồ Chí Minh trong bối cảnh đổi mới căn bản và toàn diện giáo dục. Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, H. N. (2021). Quản lý hoạt động dạy học môn Toán ở các trường trung học trung học cơ sở huyện Gò Quao, tỉnh Kiên Giang. Trường Đại học Đồng Tháp, Việt Nam.
Nguyễn, T. M. L., Đặng, Q. B., Nguyễn, T. H., Nguyễn, Q. C., & Nguyễn, S. T. (2015). Quản lý giáo dục: Một số vấn đề lý luận và thực tiễn. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.
Sở Giáo dục và Đào tạo tỉnh Tiền Giang (2024). Công văn số 1556/SGDĐT-GDTH-GDMN ngày 16/8/2024 về việc hướng dẫn thực hiện nhiệm vụ giáo dục tiểu học năm học 2024-2025.
Trần, M. K., & Hồ, V. T. (2024). Quản lý hoạt động dạy học môn Toán theo định hướng phát triển năng lực ứng dụng Toán học vào thực tiễn cho học sinh ở một số trường trung học cơ sở Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục, 23(đặc biệt 9), 151-155.
Trần, K., & Bùi, M. H. (2006). Giáo trình Quản lý và lãnh đạo Nhà trường, Hà Nội: NXB Giáo dục.