The current managing of information technology applied in teaching at lower secondary schools in Hong Ngu City, Dong Thap Province
Main Article Content
Abstract
In the current context, information technology plays an indispensable role in the teaching and learning process in general education schools. Therefore, the effective management of information technology applications in teaching has become essential to ensure instructional quality, thus improving the overall effectiveness of school operations. The research focuses on studying the current situation through surveying 112 managers and teachers of 4 secondary schools in Hong Ngu City, Dong Thap Province. The research results show that information technology has been applied in designing teaching plans, organizing teaching, testing and evaluating, supporting students in self-study, and exploiting data. However, management activities still lack consistency, teachers' information technology skills are not uniform, facilities do not meet requirements, and coordination between schools, teachers, and parents is limited; this will be the basis for proposing measures to effectively manage information technology application activities in teaching at secondary schools in this area to meet the educational innovation.
Keywords
Information technology integration, lower secondary schools, management of information technology applications, teaching.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Đỗ, N. H. (2023). Trụ cột của văn hóa các trường đại học trong bối cảnh kỷ nguyên số: Cơ hội và thách thức. Tạp chí Khoa học Quản lý và Công nghệ, (25, Quý II), 45–52.
Đỗ, T. T. H. (2022). Xây dựng văn hóa nhà trường trong bối cảnh chuyển đổi số: Vấn đề đặt ra cho cán bộ quản lý trường học. Tạp chí Giáo dục, 22(3), 13–18.
Giang, Q. K., Vũ, T. D., & Nguyễn, T. H. (2023). Xây dựng văn hóa số trong doanh nghiệp khai thác mỏ: Chìa khóa để chuyển đổi số thành công. Tạp chí Khoa học và Công nghệ Quảng Ninh, 1(1), 25-34.
Lâm, T. H., & Nguyễn, V. Đ. (2024). Thực trạng quản lý hoạt động ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học ở các trường trung học phổ thông thành phố Bạc Liêu, tỉnh Bạc Liêu. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(04S), 109-121. https://doi.org/10.52714/dthu.13.04S.2024.1451
Trần, M. T. (2021). Quản lí ứng dụng công nghệ thông tin trong các trường trung học cơ sở tỉnh Hải Dương trong bối cảnh hiện nay. Luận án tiến sĩ Quản lý giáo dục, Học viện Quản lý giáo dục.
Nguyễn, V. Đ. (Chủ biên), & Phạm, M. H. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. K. C., & Phạm, H. G. (2021). Xây dựng và phát triển văn hóa số trong khu vực công trong bối cảnh chuyển đổi số. Trong Kỷ yếu Hội thảo khoa học quốc gia: Quản trị nhân lực khu vực công ở Việt Nam trong bối cảnh mới (123-131). Hà Nội: NXB Lao động.
Most read articles by the same author(s)
- Thi Hong Tham Duong, Thi Phuong Mai Nguyen, Current teacher development in preschools in Tan Hong District, Dong Thap Province according to professional standards , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 14 No. 03S (2025): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)