Current management of sex education activities for preschool children in public kindergartens in Binh Chanh District, Ho Chi Minh City
Main Article Content
Abstract
attitudes and correct behaviors about gender, helping children know how to protect themselves and develop comprehensively from the early years of life. Given that issues related to gender and child abuse are increasing, managing sex education activities in preschools has become an urgent requirement for the education sector. This study focuses on surveying and evaluating the current sex education management for preschool children at public preschools in Binh Chanh district, Ho Chi Minh City. It aims to identify advantages, limitations and causes. The study uses a questionnaire survey method combined with analysis and synthesis; the survey sample includes 25 managers and 95 teachers at 09 public preschools in the area. The results show that sex education management activities have been implemented in many stages and achieved some positive results, but there are still limitations in the practicality of the plan, training content and coordination between schools and parents. The research results provide an important practical basis for preschool education institutions to apply measures to improve the effectiveness of sex education management activities for children in the coming time.
Keywords
Management, preschool children, preschool, sex education activities.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Bùi, T. T., Nguyễn, T. V. A., & Phạm, M. H. (2010). Giáo dục giới tính cho trẻ em. Hà Nội: NXB Văn Hoá Thông Tin.
Dương, T. D. H. (2011). Giáo trình tâm lý học phát triển. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn, V. T. (2009). Những điều phụ huynh cần biết. Hồ Chí Minh: NXB Trẻ.
Phạm , T. M. H. (2014). Quản lý hoạt động giáo dục giới tính cho học sinh trường trung học cơ sở thành phố Uông Bí tỉnh Quảng Ninh. Luận văn Thạc sĩ Khoa học giáo dục, Trường Đại học Sư phạm, Đại học Thái Nguyên.
Quốc hội. (2004). Luật số 25/2004/QH11, ngày 25 tháng 6 năm 2004 về Luật bảo vệ, chăm sóc và giáo dục trẻ em số.
Quốc hội. (2016). Luật số 102/2016/QH13, ngày 05 tháng 4 năm 2016 về Luật Trẻ em.
Trương, H. (2019). Nguyên nhân dẫn đến xâm hại tình dục ở trẻ, và những điều cha, mẹ cần biết. Sở Thông tin và Truyền thông Bắc Giang.
Viện Nghiên cứu khoa học và giáo dục. (2019). Chương trình giáo dục giới tính Era: Kỹ năng phòng tránh xâm hại dành cho trẻ 3 - 5 tuổi. Thành phố Hồ Chí Minh.