Current management of professional training activities for kindergarten teachers in Binh Chanh District, Ho Chi Minh City
Main Article Content
Abstract
In the context of renovation and comprehensive education, management of professional training activities for preschool teachers is considered a key factor to improve the quality of preschool education. This study researched the management of professional training activities at 07 prechools in Binh Chanh district, Ho Chi Minh City, with 118 managers and teachers involved. The main research method is a 4-point Likert questionnaire survey, combined with statistical descriptive data processing and quantitative analysis. The results show that the managed contents such as planning, organizing, directing and inspecting, and evaluating new nurturing activities are at an average level. Limitations are found in the specific and synchronous implementation. The research results contribute to providing a practical basis for improving the quality of professional training and measures applied for better outcome among preschools in this area.
Keywords
Kindergarten teachers, management, professional training
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2010). Thông tư số 23/2010/TT-BGDĐT ngày 23/7/2010 về ban hành Quy định về Bộ chuẩn phát triển trẻ em năm tuổi.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Thông tư số 01/VBHN-BGDĐT ngày 13/4/2021 về ban hành Chương trình giáo dục mầm non. Hà Nội.
Nguyễn, V. D., & Phạm, M. H. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, V. D., & Phan, T. N. (2017). Phát triển năng lực nghiên cứu khoa học cho đội ngũ giáo viên – Những vấn đề lí luận và thực tiễn. NXB Giáo dục Việt Nam.
Thủ tướng Chính phủ. (2024). Quyết định số 1705/QĐ-TTg ngày 31/12/2024, phê duyệt Chiến lược phát triển giáo dục đến năm 2030, tầm nhìn đến năm 2045.