The current situation of managing physical development education for 5-6-year-old children in preschools in Binh Tan District, Ho Chi Minh City

Minh Tien Phan1, Thi My Van Nguyen2,
1 Faculty of Psychology and Education, University of Education, Hue University, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

This study examines the current situation of managing physical development education activities for 5–6-year-old children in ten public preschools in Binh Tan District, Ho Chi Minh City, and proposes solutions to improve management effectiveness. The research employed a mixed-methods approach. Quantitative data were collected from 40 administrators and 155 teachers using a four-point Likert scale, while qualitative data were obtained through interviews with 10 administrators, 10 teachers, and 10 parents, combined with observations. Findings indicate that planning and organization of physical development education were performed fairly well, while professional training, supervision, and resource mobilization remained limited. Cooperation among families, schools, and communities was only moderately effective. The study recommends strengthening managerial competence, standardizing assessment tools, establishing specialized inspection teams, and applying information technology to enhance the management quality in physical development education at preschools.

Article Details

Author Biography

Minh Tien Phan, Faculty of Psychology and Education, University of Education, Hue University, Vietnam

Faculty of Psychology and Education, University of Education,

Hue University, Vietnam

References

Đặng, H. P. (2023). Giáo trình lý luận và phương pháp giáo dục thể chất. Trường Đại học Thủ Dầu Một. Truy cập từ https://elearning.tdmu.edu.vn/pluginfile.php/618736/course/overviewfiles/PP%20GDTC_pdf_p1_2532.pdf.
Haav, A., Haava, B., & Tamm, L. (2024). The influence of kindergarten environment on physical development of preschoolers. The role of qualifications of physical education teachers and environmental factors. International Journal of Environmental Research and Public Health, 21(6), 761. https://doi.org/10.3390/ijerph21060761.
Hồ, T. D. (2024). Phối hợp giữa Nhà trường và gia đình trong giáo dục thể chất cho trẻ mẫu giáo 5 tuổi ở trường mầm non. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Hồng Đức, 63. https://hdujs.edu.vn/index.php/hdujs/article/view/132.
Lê, H. (2020). Thực trạng công tác giảng dạy giáo dục thể chất cho trẻ 5–6 tuổi theo chương trình giáo dục mầm non mới tại địa bàn Thành phố Hồ Chí Minh. Luận văn. https://luanvan.net.vn/luan-van/thuc-trang-cong-tac-giang-day-giao-duc-the-chat-cho-tre-5-6-tuoi-theo-chuong-trinh-giao-duc-mam-non-moi-tai-dia-ban-tp-69347.
Lum, M., Hinkley, T., & Cliff, D. (2022). Interventions to improve child physical activity in the early childhood education and care setting. A systematic review. Frontiers in Public Health. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8872396/.
Lưu, T. H. (2024). Thực trạng quản lý hoạt động giáo dục phát triển vận động cho trẻ mẫu giáo ở các trường mầm non Quận 10, TP. Hồ Chí Minh. Tạp chí Thiết bị Giáo dục. https://vjol.info.vn/index.php/tctbgd/article/download/104582/88079.
Nguyễn, T. M. T. (2011). Phương pháp giáo dục thể chất cho trẻ mầm non. https://tailieusinhvien.net/giao-trinh-phuong-phap-giao-duc-the-chat-cho-tre-phan-1-nguy.pdf.
Nguyễn, T. T. (2020). Quản lý hoạt động giáo dục thể chất tại các trường mầm non huyện Bình Lục, tỉnh Hà Nam. Luận văn Thạc sĩ, Học viện Khoa học Xã hội. https://cdn.tailieu.vn/files/samples/2021/20210805/ganuongmuoilu/144185_124__6639.pdf.
Senol, F. B. (2021). Physical activity and preschool children: Preschool teachers’ perceptions. Southeast Asia Early Childhood Journal, 10(2), 132–146. https://doi.org/10.37134/saecj.vol10.2.9.2021.
Trương, T. B. S. (2024). Tổ chức hoạt động giáo dục thể chất cho trẻ 5–6 tuổi ở Trường mầm non Sông Đốc, huyện Trần Văn Thời, tỉnh Cà Mau. Tạp chí Thiết bị giáo dục, Tập 1(320), 329-331. Truy cập từ https://www.vjol.info.vn/index.php/tctbgd/article/view/103280.